Dr Mcstuffins Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har hatt et "problemfritt" svangerskap så langt.. (er i uke 28) og regner med at det kommer til å vedvare helt til jeg går ut i permisjon. Men man blir kanskje merkbart mer sliten nå mot slutten? Jeg lurer bare på om jeg skal regne med at det blir tungt de siste ukene på jobb og at jeg skal planlegge "roligere" dager...Eller skal jeg bare kjøre på som normalt?? Jobber på kontor men yter man 100% så kan det være slitsomt nok det...(hektiske dager) Hva tror dere? :0)
Dr Mcstuffins Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. juli 2008 Dytter litt før jeg legger meg... Go natt :-)
*En rosa og en blå* Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Jeg jobbet frem til 3 uker siden, da tok jeg ut 3 uker ferie og så begynte jeg på permisjonstiden min i dag. Jeg syntes det gikk veldig greit å gå på jobb (jeg jobber også på kontor) men mot slutten så syntes jeg det var litt slitsomt i og med at jeg ikke sover like godt nå mot slutten av svangerskapet, og er derfor trøttere. Men ellers gikk det helt fint!
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Alt det der går på hvilken jobb man har etter hvor lenge en greier jobbe.. men tror ikke jeg ville lagt opp til hektiske greier de siste ukene da man fortere blir utbrent og man vet aldri når det kommer.. selv om man ikke skal se på graviditet som en sjukdom så er man nedsatt.. jeg måtte sykemelde meg tidlig (uke 26)?., ryggen greidde ikke mer og jeg var meget uberegnelig... du kjenner jo på kroppen når du må si stopp og husk å gi deg når den sier det , for det viktigste er at du tenker på deg selv og barnet... uff som eg skriver om kvelden altså..
anette&tutta mari :) Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 jeg hadde innstilt meg på å jobbe helt frem til permisjonen (som starter i morgen) pga. et veldig lett og problemfritt svangerskap.. men for 3 uker siden sa bekkenet og kroppen plutselig stopp og jeg ble sykmeldt. hadde drevet meg selv altfor hardt. så ja, ta rolige dager, det lønner seg helt klart!
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Hei! Jeg jobba fullt ut. Syntes det var fint å holde meg igang. Tida gikk også utrolig fort da! Men, det spørs jo veldig på formen det der. Nå når det er en uke igjen, hadde det ikke gått like greit kan jeg avsløre.. For meg ble det litt slitsomt å være gravid først ca to uker før termin. Lykke til!
Gladmagen Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Jeg ble delvis sykemeldt, var supert synest jeg. Da hadde jeg noe å gå til på gode dager og kunne hvile med god sammvitiighet på de ikke fullt så bra dagene. Skal sies at jeg har en fantastisk arb. giver. Nå er det bare 14 dager til vi venter var nr. 3, glede glede meg : )
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 I forhold til kontorjobbing (som ofte vil si mye sitting) bør du være forberedt på at du kan få problemer med bekken, samt vondt i ribbeina da livmoren trykker oppover når du sitter. Dersom du har mulighet til å "strekke ut litt/time out" midt på dagen kan det hjelpe.
Ewinth Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Jeg jobbet ut tida, men hadde det litt mindre stressende de siste ukene. Jobber som journalist og hadde avtalt med sjefen at jeg ikke skulle sendes ut på oppdrag, men jobbe mest inne. Etter hvert fikk jeg mindre og mindre krevende oppgaver også fordi jeg kjente at jeg rett og slett ikke hadde kapasitet til mer pga at hodet var fokusert på helt andre ting. Jeg har ikke vært borte en eneste dag bortsett fra da jeg var på ultralyd, og jeg har inntrykk av at det var god bruk for meg selv om jeg jobbet med litt lettere ting på slutten. Etter noen uker i permisjon kjenner jeg at jeg begynner å kjede meg litt, så da er jeg glad for at jeg jobbet tida ut og hadde noe å henge fingrene i.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har jobbet fullt hele svangerskapet. Og det har gått veldig greit. Har vært i fin form hele tiden.Er 31+4 i dag.... Men nå merker jeg at det begynner å bli tyngre. Ryggen begynner å streike litt... og jeg sover litt dårlig på nettene. Så jeg er veldig glad for at jeg har tatt ut 3 uker ferie før permisjon begynner. Nå er det bare 2 uker igjen å jobbe. Så det skal jeg nok holde ut. Fordelen med å jobbe hele veien er at tiden går utrolig fort... Men nå skal det bli herlig å være hjemme og kunne slappe av litt....
shybert:) Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har jobbet fullt som ped. leder på små barnsavd i hele svangerskapet. Synes det var topp å jobbe, tiden gikk så fort. Når permisjonen startet var det nesten litt merkelig at en skulle ta det med ro osv. men kroppen hadde gått av det. Er glad jeg jobbet så lenge som jeg kunne pga nå er det to dager til termin og jeg blir gal av å se flere episoder med sex and the city, turer på kjøpesenteret og turer til treningssenteret eller i skogen. Men den siste uken jeg jobbet tenkte jeg hele tiden at jeg skulle ta en dag av gangen oet fungerte veldig bra for meg:)
koseputa Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Jeg var også veldig innstilt på å jobbe fullt hele veien ut, men har vært sykemeldt 50% de siste tre ukene før permisjonen starter. Jeg har vært kjempeheldig som har vært i fin form og ikke hatt noen plager. Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, og det er hektiske dager med mye bøy og tøy:) Fra uke 30 merket jeg at det nesten bare var jobb jeg hadde overskudd til, jeg var kjempesliten da jeg kom hjem..I uke 33-34 ble det lite sammenhengende søvn pga mange dobesøk på natta, og da sykemeldte jeg meg halvt, Jeg er veldig opptatt av at graviditet er ingen sykdom, men samtidig så er det en prosess som kan være tøff og tung på mange måter selv om man ikke har de store plagene. Viktig å lytte til kroppens signaler og ta hensyn, det er tross alt en veldig liten bit av livet man går gravid. En annen ting man bør tenke på er at man skal ha krefter igjen til både fødsel og tida etterpå sånn at man ikke er helt utslitt når man går ut i permisjon. Barnet kan jo komme både tre uker før termin og to uker etter:) Lykke til:)
solstråle-juli Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Det er veldig individuelt. Jeg har termin om 14 dage og jobber fortsatt. Jeg har den fordel at jeg kan komme og gå som jeg vil(selvstendig, driver butikk), og så jobber jeg lidt hjemmefra også. Men merker at dagene føles lengerer og jeg er mer sliten nu end for bare nogle få uker siden. Lav evt en avtale med arbeidsgiver, han/hun er jo interessert i at du blir så lenge som muligt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå