Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Ang p-ring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har min 3. p-ring i nå, har gått over dette etter problemer med p-piller og minipiller, og dette fungerer greit.

Siden jeg begynte, har jeg merket at den er der til enhver tid, ikke ubehagelig, men bare kjent den.

Den siste uken nå, har den sklidd veldig mye ned, og det virker som den "gnager" der nede, slik at jeg blir sår og vond.

Men hvorfor kan dette ha skjedd?

Har jo vondt i bekkenet eller isjasnerva fremme (alt etter om du hører på legen eller fysioterapauten min), sitter fremme i toppen av trusekanten liksom. Kan det være dette? Men har jo hatt problemer med dette hele tiden...

Er så utrolig irriterende å dytte den på plass hver gang jeg har vært på toalettet (som fort er en 5-8ganger daglig da jeg pga de smertene ikke føler jeg har kontroll).

Har prøvd å ta den ut for så å sette den inn igjen, men hjelper ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette hørtes slitsomt ut!

Jeg ville vurdert å kutte den ut, det er vel andre prev. du kan forsøke som ikke er p-piller og minipiller?

Jeg bruke p-ring selv før jeg fikk mitt første barn, og opplevde aldri noe sånn du forteller.

Etter mitt første barn gikk jeg over til å bruke hormonspiral.

Foreslår at du snakker med legen din og får litt info om andre typer prevensjonsmidler, du kan jo ikke ha det sånn!

Lykke til!

Skrevet

jeg sleit også med dette når jeg brukte p-ring. I tillegg tok kjæresten min den "med seg ut" noen ganger når vi hadde sex (kjempe romantisk!). Etter x ant mnd var jeg sår og lei og sluttet! Ellers hadde jeg veldig lite bivirkninger av p-ringen da....

Skrevet

jeg brukte p-ring før jeg ble gravid og hadde ingen av de problemene du har hatt:S dog, jeg tok ut ringen noen ganger når vi hadde sex, derav graviditeten:P den var ute mer enn 1 time altså:)

Skrevet

jeg hadde ikke noen særlig problem annet enn at den av og til kjentest ut som om den var på vei ut, men da var det bare å dytte den lenger inn så satt den, men ville nokmkanskje tatt det opp meg legen sånn at dere kan finne en bedre løsning for deg. den skal da ikke gjøre vondt eller irritere.

Skrevet

P-stav, p-plaster og piller er uaktuelt. Vi har av ulike grunner også hatt problemer med kondom tidligere.

Dette er liksom siste løsning før eventuelt spiral, noe jeg er livredd da jeg ikke har født barn, og jeg har smerter bare ved vanlig gynekologisk undersøkelse...

Vi vet heller ikke om det er lenge til vi ønsker å slutte med prevansjon...

Så da jeg pratet med legen min om dette for 3mnd siden var det p-ring som ble konkludert med at var siste sjanse...

Skrevet

jeg har også prøvd nuvaring, men hadde også problemer. føltes som om den falt ut hele tiden og jeg kunne kjenne den helt ytterst hele tiden.. ikke noe særlig.. blir jo sår og øm av å prøve dytte den på plass hele tiden og.. tror ikke alle er bygd for å bruke p-ring jeg . . .

Skrevet

Nei, men vil liksom fortsette med det siden det fungerer på andre måter.

Piller blir jeg veldig deprimert av, humørsvingninger, endringer i syklusen (alt fra ingen mens til 6dager i uken).

Plaster kan jeg ikke ha, da jeg reagerer på limet med et voldsomt utslett..

P-stav ble jeg frarådet da det var for likt p-piller, og kunne være vanskelig å fjerne igjen.

Spiral er den aller største skrekken som sagt at jeg blir nødt til å gi meg over til det...

Skrevet

Spiral er ikke vondt! Hvert fall ikke hormonspiral! Jeg trodde det i det minste skulle være shitvondt å ta den ut, jeg. (Innbilte meg at da hadde den nok grodd fast, og at alt der nede kom til å følge med ut.... AUUU! )

Men NEI!! Det var ingenting! Absolutt ingenting å være redd for!!! Ikke vondt i det hele tatt! BEgynte nesten å le etterpå, for jeg tenkte på så mye som jeg hadde gruet meg...

Lykke til!

Skrevet

prøvde p-ring jeg også, og noe mer irriterende skal du lete lenge etter!

Gikk rundt og kneip hele tida!

Nei, jeg ville sett etter noe annet hvis jeg var deg..

Skrevet

Var dette før du hadde født noen barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...