Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Begynte nettopp å klø på hendene.. ganske merkbare liksom, er ikke normalt en person som klør over alt. Av en eller annen grunn så slo jeg opp svangerskapskløe-som jeg hittil har trodd at var kløe i underlivet. Til min store gru så jeg at det kunne begynne på hendene.. og nå klør jeg over ALT.. Hihi.. jeg har ikke godt av tilgangen på informasjon! Men seriøst.. hvor lang tid skal man la det gå med kløe før man tar kontakt med lege. En dag med kløe innimellom er vel ikke uvanlig?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Først må jeg si svangerskapskløe har ikke noe med kløe i underlivet å gjøre. Mulig man kan klø der også men jeg har for andre gang alvorlig svangerskapskløe, går på medisin for leveren, og har iallerfall ingen kløe der. Inni hendene og under føttene er derimot et tegn. Intens kløe under negler mellom fingre og tær også videre er også et godt tegn. men hos noen så dukker det opp som kløe andre steder. Etterhvert klør gjerne hele kroppen veldig intens. Hvis du tror du kan ha det så kontakter du legen slik at du får tatt en blodprøve og hvis du er velid plaget får du nok i første omgang karnsje antihistamin i en eller annen form for å se om det hjelper. (annen medisin får man bare hvis gallesyre nivået stiger kraftig.) Lite tips da pass på at de faktisk tar prøve av gallesyre (blodprøve) og du MÅ være fastende for at den skal vise riktig.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Takk for informativt svar Jeg tenker jeg ser det litt an. Gir det seg ikke så snakker jeg med lege for sjekk Jeg har drevet og lekt med katten min, så det kan være det som er problemet, men jeg skal være obs på de symptomene du nevner. hadde du kløen over lang tid før du kontaktet lege da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå