Gå til innhold

TIDLIG ULTRALYD, terminen endret......


Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅhhh dette er frustrerende, men visste jo at det kunne skje...Har ikke hatt helt husken på når sist mens var så ble roughly regnet ut....da ble terminen 15 feb. Men har i dag vært hos jordmor og hun tok innvendig UL på meg, og da viste fosteret en bitteliten hjertelyd og at jeg er ca 6 + 1 på vei....jeg trodde jeg var 9 + 3...Det var litt av en "nedtur"...:-( Hvordan klarte jeg å ta så feil....selvfølgelig kan jeg ha blitt befruktet seint i syklusen min, men 3 uker!!! Det er jo en evighet og en perriode jeg nå føler jeg må gå om igjen...Jaja alt var bra ellers, stor plommesekk og alt var fint...men ble likevel litt deppa nå jeg fikk sjokket om terminen...

 

Noen andre som har fått samme nyhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!!!!!!

 

Jeg var på Ul i dag. Trodde jeg var 8+0 i dag, men Ul viste 6+0... KJEDELIG! Jeg må ha blitt gravid rett før mensen skulle kommet jeg da... hmm! jaja...Testet meg jo 2 dager over IKM, så ganske rart, men men..

Skrevet

Men dere, endres virkelig terminen på tidlig UL? Jeg trodde den ikke ble fastsatt før ordinær UL, mellom uke 16 og 20. Det er nå det jeg har fått beskjed om de gangene jeg har vært på tidlig UL, at selv om målingene avviker fra mens-termin, skulle jeg ikke bry meg om det, for endelig termin ble ikke satt før ordinær UL.

 

 

Skrevet

åh det var godt å høe egentlig :)

Da forholder jeg meg til mensterminen frem til jeg får ordinær ul!

Har liksom tenkt at det må jo være en grunn til at den ordinære ul er satt til uke 18...at det er da de mest sikkert kan fastsette termindato!

 

(ble også satt mange uker tilbake på tidlig ul, men hun kunne ikke si hvor langt)

Skrevet

Jeg vil tro at termin basert på tidlig ul stemmer bedre enn egen utregnet. Ettersom jeg har forstått, at fosteret vokser likt hos alle frem til uke 18-20, det er derfor de kan sette en termin utifra ul.

 

Og så vet en jo aldri (utenom ved ivf) når egget faktisk ble befruktet, så derfor kan det visst bli en uke eller to feil.. Regner med å bli satt tilbake på ul jeg og, men tror ikke det er mer enn ca 5 dager.

Skrevet

Det samme trodde jeg...hadde et slingremonn på ca 5 dager, ikke 3 uker...Vet at fosteret vokser i rykk og napp frem til uke 17-18...og da tar man ul for å få fastsatt termin....men ikke vet jeg...først skulle jeg ha baby i februar...nå plutselig i mars...hmmm....Får vente noen uker før jeg bestiller ny ul for å se hvordan det går da....men er dumt å betille til det du tror er uke 12 ( for å sjekker nakkefold osv) også kommer du til jordmor og er enten egentlig i uke 9 ....da var jo den turen "bortkastet" .....

Skrevet

fikk samme beskjed idag, var 13 uker før innvendig UL, nå jeg gikk hjem var jeg 9 uker... veldg frustrerende ja!!! gjennom samme vente tiden en gang til!!!:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...