Gå til innhold

Hvor lenge skal 3 mnd. gamle babyer sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt foerste barn er snart 3 mnd., og jeg foeler meg som en elendig mor siden jeg ikke har klart aa etablere faste rutiner :-(

Jeg lurer veldig paa: Hvor mange timer per doegn skal en 3 mnd. baby sove, og hva skal jeg gjoere med ham naar han er vaaken(taapelig spm., vet det, men foeler meg saa haaploes naar det gjelder dette)? Hvordan skal man egentlig "leke" med saa smaa babyer?

Tusen takk til dere som vil svare serioest:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja,jeg er ingen mester selv,men har en sønn på 1,5 år nå.da han var runst 3 mnd sov han ganske mye,slik små barn skal.de sover rundt 18 timer tror jeg,noen mere andre mindre. min sønn sov ikke så veldig lenge av gangen, kanskje maks 1-1,5 timer,mens andre igjen kan sove 3-4 timer i strekk.

hva vi gjorde da han var våken?jeg lot han ligge mye på ryggen og se på en uro som han likte veldig godt,sånn "babyteppeuro" der han kunne slå borti lekene og se rørte seg og lagde lyd.der lå han lenge!

vi "trente" og litt på å ligge på magen,slik at han kunne bli sterk i nakken,men ikke misforstå,det var ikke lenge i gangen!

ellers er det ikke så mye man kan gjøre med slike små,de trives best når de har det godt og varmt og trygt.

jeg hadde radioen på mye,slik at han ble vant til lyder og slik at det ikke ble for stille.

hva med å gå en tur med babybjørn eller noe lignende?

lykke til,dette klarer du fint!

Skrevet

Min sov i ca. 16 timer, det gjør hun ennå (er 14mnd. nå) Hun har fra hun var nyfødt sovet 12 timer i strekk på natten.

Her kom rutinene av seg selv, altså hun lagde dem. Jeg hadde en bok som jeg skrev ned når hun sov, altså klokkeslett hver gang. Så fort at hun hadde ganske bra rutine av seg selv, så da la jeg opp etter det. Hun har altså lagt seg til faste tider siden hun var bittebitte liten, maten har hun også fått til faste tider. Jeg sysn det var et greit hjelpemiddel og skrive ting ned ihvertfall, for de har ofte sine egne rutiner innebyg, greit å jobbe utifra de nå man skal lage faste rutiner.

leke, med..tja. min likte veldig godt musikk, enten fra steroanlegg og så sang og danset vi med, eller at jeg sang for henne. Va også veldig fasinert av lys, hadde det morro med å leke med lys og skygger mens hun lå på teppe og fulgte med. lese bøker er også gøy, selv om hun ikke fikk noe ut av inholdet som ble lest likte hun godt fargene i bøkene og stemmen som fortalte tror jeg. Så gikk vi veldig mye tur, og koste masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...