Gå til innhold

Noen unge alene mødre til 2barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut ti lat jeg kan bli det.. lurer på hvorda hverdagen deres er...er det bare styr? Hvordan er det å komme seg på byen å få flørtet litt evmt finne seg en mann.. osv.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alene med 2 barn.

Hverdagene går greit de, er bare å prøve å legge opp en rutine på de.Men styr må en jo regne med av og til, kommer jo uforutsette ting opp en gang iblandt som feks. sykdom, problemer med legging,trass o.l. Men er Utrolig hva en takler skal jeg si, jeg merker selv at jeg har mer krefter enn jeg ante jeg hadde og i det store og hele så er det mest solskinnsdager :)

Nå for tiden er jeg hjemme med minsta på 2 år, men hun begynner i barnehage i august, min sønn har gått 50% i barnehage dette året, men nå blir det 100% på begge og jeg skal prøve meg på jobbmarkedet.

Dagene våre starter mellom 6 og 7, og da står vi opp å spiser frokost og steller oss. Tar oss en kosestund foran tv eller noe annet barna vil, før vi tar oss en tur ut i 9-tiden. Vi er ute og koser oss i noen timer før vesla skal sove middag ( hun sover 2-2.5 time ) Og da rydder jeg, vasker litt klær og gjør noe sammen med sønnen min til hun våkner igjen. ETter hun har stått opp fra hvilen sin går vi gjerne ut en tur igjen og i 16-tiden går vi inn for å lage middag ( barna hjelper gjerne til ), vi er ferdig ved middagsbordet rundt 17.30, og da koser vi oss med å lese bok/høre musikk frem til barne-tv. I 19.00 er det klart for kveldsmat og legging ( de er i seng til 20.00 om kveldene.

Når barna har lagt seg har jeg en stund der jeg rydder/ vasker og gjør alt klart til dagen etter, før jeg selv kan ta en pust i bakken. :)

Det med å komme seg ut på byen for å flørte/finne ny mann, så har det vært vanskelig for meg enda, pga. Bf som ikke vil ha noe samværsavtale, og jeg har heller ikke så mye sjanse til å få noen til å passe barna en kveld/helg. ( Håper drømmemannen kommer på døra jeg ) Hehe....

Ble litt langt dette, men det er slik jeg har det nå for tiden iallefall :)

Lykke til videre! :) Uansett hvordan dette ender så går det seg til :)

Klem

Skrevet

Tuen tkk for svar :) Jeg har en liten jente nå og en liten en i magen... men har time til abort til mandag..noe jeg ikke vil. Men er så itvil om jeg kan takla dette alene..har jo vært så avhengig og fåt så mye god hjelp av mannen min til vesla.. så hvodan skal jeg klare begge barna alene..åsså to så små..blir akurat 2år imellom dem... huff... håper manne min blir.. elsker han! Barnet i magen er også panlagt.. så det gjør det så ekstra vondt!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Til Skravlekråka...

Jeg er ikke alenemor men måtte bare lese innlegget ditt, og jeg sitter igjen med ett inntrykk av at du er en fantastisk god mamma!

Du har jo full rulle og rutiner hver dag...i am impressed:-)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Er problemet deres at han vil du skal ta abort, mens du ikke vil? og at han går hvis du ikke gjør det? isåfall er han utrolig barnslig... håper ting ordner seg for deg!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Stakkars deg:-( Ååå nei så forferdelig situasjon...jeg er også gravid og her blir det nøyaktig 2år mellom mine...jeg tror heller ikke jeg hadde orket 2stk alene uten mannen min..men abort..nei jeg tror ikke jeg hadde klart det heller:-(

Kan du ikke prate med noen?

Soory, at jeg blander meg inn her altså....

Skrevet

Nå er jeg ikke alenemor, men følte bare veldig for å svare. Jeg har akkurat 2 år mellom mine to gutter, og selv om jeg er fantastisk glad for at jeg har samboeren min her til å hjelpe så vet jeg at jeg hadde klart dette veldig fint alene også. Det er nok tøft, men med gode rutiner så går det nok fint. Hvis pappaen fortsatt stiller opp selv om dere går fra hverandre så er det jo også mye hjelp i det.

Ville aldri tatt abort om du egentlig ikke vil, tror du kommer til å angre på det resten av livet. Det meste ordner seg.

Om ikke barnefar eller annen familie stiller opp, og du trenger hjelp så er det faktisk hjelp å få hos barnevernet også. Selv om det virker som mange er veldig negative til å ta kontakt så har de mange gode ordninger og løsninger som kan gjøre hverdagen lettere for både foreldre og barn. F.eks avlastning 1 helg i mnd, støttekontakt/besøksfamilie 1 ettermiddag i uken.

Sikker på at du kommer til å klare deg helt fint! Og hvordan du finner deg en ny mann er ikke noe jeg ville bekymret meg for ennå =)

Lykke til uansett!

Skrevet

Tusen takk for kompliment Nydelige Christina+spire! :)

Stortrives som alenemor, og gjør ALT for at barna skal kose seg, og ha det bra. :)

Lever og ånder for barna mine, og vet jeg at de har det godt så har jeg det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...