Gå til innhold

tannlegen i morgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til tannlegen i morgen, 2 studenter... gruer meg masse. har tannlegeskrekk. det blir kansje rotfylling på meg. hva går d egentli ut på? er det en lang prosess? satt av 105 minutter på meg. auuuu.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du sagt i fra at du er gravid? for du skal verken ha røngten eller vanlig rotfylling når du er gravid :)

Skrevet

ja eg var inne der for litt over en uke sia. fikk bedøvelse med lite adrenalin. skal spørre de om de er sikre på at alt er trygt. var hos en "ordtnli" tannlege da, så det va de som satte meg opp til studentene i morgen. er 32/3.. grue meg,

Skrevet

det går sikkert fint :) jeg "mista" tannlegeskrekken min da jeg som barn begynte med tannregulering, og den har ikke kommet tilbake siden. det er nok lurt å spørre for å være sikker ja. regner med de ikke lar disse studentene få holde på uten at de vet noenlunde hva de gjør, og de får nok kyndig veiledning underveis :)

Skrevet

rot fylling går over flere ganger, synes det var litt vondt, men er deilig når det er over!!! tok røngten hadde på en slags kappe.. ikke farlig å ta røntgen selvom man er gravid, satt bedøvelse og rot fylt.. alt er bra med meg og baby så lang, sparker som bare det!!

Skrevet

Det er ikke farlig med røntgen hos tannlegen.

Du får en blykappe over magen, og strålingsdosen er ikke større enn den du blir utsatt for på en vanlig flytur (og den er det jo ingen som klager på) ;-)

Bedøvelse går også fint, bare se til at de sjekker legemiddelhåndboka slik at legemiddelet er klarert for gravide.

Selve fyllingen går også bra, for nå bruker de jo plast-fyllinger.

Det er amalgam man ikke skal klusse med når en er gravid.

Er du usikker så snakker du litt ekstra med tannlegen om det når du kommer. Studentene skal jo ikke gjøre dette alldeles på egenhånd uten noen som observerer ;-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...