-jenta 83- Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Sønnen min har fått ørebetennelse og legen har skrevet ut en flytende medisin og en salve (øredråper) Medisinen smaker så grusomt at jeg har ikke tjans å få den i han. Ringte til legen og fikk tabletter i steden for, men får ikke i han disse heller da de må svelges hele. Knuses de i maten lr blandes i drikken smaker det like fælt som den andre medisinen. Får man ikke annen medisin til små barn, noe som kanskje smaker bittelitt bedre? Sønnen min er forresten 2,5 år..
NoDoubt Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Flytende er letter å få i dem enn tablett. Legg han på fanget og bøy hodet hans bakover og klem i litt omgamgen. Medisinen må inn selv om det kan være brutalt.
snartmammapåny Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Mini fikk medisin for lungebetendelse og ørebetendelse i dag. Han fikk apocillin, den luker jo rett og slett litt friskt. Og mini slurper det i seg, tydlig at det falt i smak hos han iallefall. Skal vist nok ha en smak av sitrus og være søtt.
sveis Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Har du prøvd å blande den flytende med yoghurt eller noe? Det gjør vi med zyrtec mixtur til minsta. Bruker ofte de små drikkeyoghurtflaskene med dinosaur på.
Honningmelon Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Du kan jo høre om å få en annen type penicillin som smaker litt bedre. Og om ikke det funker, må du bare tvinge i han medisinen. Ha det i sprøyte, og legg sprøyta tett inntil kinnet, så langt bak du kan uten at han bryter seg. Da må han svelge.
-jenta 83- Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2008 Ser kanskje ut som jeg må prøve å bruke skikli voldsom tvang på han for å få i han medisin...offameg..vet ikke om jeg klarer det. Men må man så må man vel :S Orker ikke ringe mer til legen..hun er utenlandsk og forstår liksom ikke helt hva jeg sier..og jeg forstår ikke hun så godt heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå