JordbærMamma Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Er 37+2 i dag, hadde time på sykehuset for måling av baby og bekken. Ble ikke heeelt som forventa kan du si. Jeg og mannen min hadde i grunn tenkt å be om ks, da jeg hadde en kjedelig fødselsopplevelse sist, der fødselen aldri kom i gang, gikk med 5 min mellom riene i nesten 2 døgn før jeg ble satt i gang pga full fødeavdeling, endte med drypp og at jeg ble "neddopa" fordi jeg var så utslitt. I tillegg var babyen nesten 4 kg og 37 cm rundt hodet så jeg endte med å presse 2 og en halv time midt på natta, etter å ha sovet bare 3 timer på 2 døgn... I alle fall: Ul viste baby omtrent på størrelse med forrigemann, men med estimert mindre hode. Ligger med rumpa i bekkenet mitt, med ene foten krølla ned, andre oppover etter magen min (Ikke rart jeg ikke har skjønt noe av leie av og til! Ligger liksom litt i spenn, synes ikke det så noe behagelig ut, håper begge føttene er ok når hun endelig kommer!) Siden jeg hadde født barn over 3500 kg før målte de ikke bekken, det mente de ikke var nødvendig - dette kom til å gå fint mente de. Gruer meg for setefødsel pga min mor hadde veldig raske fødsler, redd for å ikke rekke fram - setefødsel i ambulansen liksom - ikke kult spør du meg... Har 16 mil til sykehuset. Men nå skal jeg inn på kontroll om 2 uker, sjekka livmortapp i dag 3 cm og lukka - sjekker igjen da. Om mye har skjedd blir jeg lagt inn, om ikke får jeg være hjemme noen dager til. Men får uansett rom på sykehuset før termin slik at alt skal være under kontroll... Lillehammer ga rett og slett ikke valget mellom ks og setefødsel, de ville at alle som hadde mulighet skulle føde vaginalt, og dette gjorde de fordi det var helt trygt sa de, så da får jeg stole på de. Spurte om hvor stor sjanse det var for at det skulle ende med hastekeisersnitt, men fikk i grunn ikke noe svar - bare at det gikk like bra med setefødsler som med vanlige fødsler.... Tjoho. Så: Det blir visst setefødsel på meg!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hei! Titter inn fra 2 terminmester, jeg hadde setefødsel sist. Det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Jeg fødte vaginalt. Vet ikke hvor mye informasjon du fikk av sykehuset. Svarer jeg ikke send en personlig medling, så skal jeg svare så gost jeg kan.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Velkommen i "klubben!" Jeg er førstegangs, men skal også ha setefødsel. 9 dager til termin nå. Fikk valget mellom KS og vaginal fødsel, men jeg velger setefødsel fordi det ser ut til å ligge godt tilrette for meg, og både babyen og jeg vil ha det best etterpå jfr Rikshospitalet. Så det kommer sikkert til å gjøre skikkelig vondt underveis, men hvis det er for en god sak så.... Jeg gru-gleder meg. Er blitt lovet epidural, de anbefaler det faktisk. Håper det går greit, har mange vellykkede setefødsler i familien, selv er jeg en av dem! Lykke til!
JordbærMamma Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er et "setefødselbarn" selv også ja, og jeg er jo i grunn ganske normal Så har jo troen på at dette skal gå fint. Ble også anbefalt epidural, håper at vi rekker det. Skjønte det slik at setefødsler kan bli ganske lange, siden det ikke er så mye press på livmormunnen ved en slik fødsel. Håper alt går fint med babyen også nå, at hun har det bra og at det ikke oppstår noen komplikasjoner - da er jeg fornøyd. Ikke minst håper jeg at hun snur seg i løpet av de siste ukene, men er vel ikke så stor sjanse for det siden hun har ligget slik siden uke 25. Jeg har 21 dager til termin, så du får si fra hvordan fødselen din gikk siden jeg regner med at du får først! Er spennende dette! Lykke til du også!
Pysjen Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Kan jeg spørre deg hvilken lege du var i kontakt med der jordbærmamma?
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er også setefødselklar, med termin 25. juli. Fødte begge de forrige 5 dager før UL termin, så jeg satser på at hun følger søstrene Det legen din sa, sa fødselslegen til meg og. Det tar normalt lengre tid å føde i sete. Det er fordi hodet er bedre egnet til å åpne fødselskanalen enn rumpen Jeg synes det høres helt greit ut, vil helst ikke ha enda kjappere fødsel denne gang.
Hjerterdamen Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har har hatt 2 sete fødsler, og en vanlig. Synes ikke det var noe verre med en setefødsel enn den vanlige... Annet at det var svært folksomt under fødslene
JordbærMamma Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2008 Fødselen kan vel ikke ta lengre tid for meg enn sist gang vil jeg tro, det skal litt til Kom aldri i gang da... Har hørt at det kan bli folksomt der inne ja <¤Tittimor¤>: Det var overlegen på føden fikk jeg beskjed om, rolig mann, kanskje rundt de 50, hørtes ut som han hadde masse erfaring med setefødsler, og at det ofte var han som var med ved disse fødslene. Han skulle også følge oss opp i ettertid (betyr vel at han er vet hva han bestemmer når vi er inne til slike sjekker, siden han er med på hele prosessen..) Men fikk ikke med meg navnet hans dessverre!
linko Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Hei, jeg har ikke hatt setefødsel, men har opplevd en fødsel som dro i langdrag (vannet gikk fredag ettermiddag, babyen ble født mandag formiddag). Det ble vurdert keisersnitt underveis - så dersom dette skjer med deg og du i tillegg har setefødsel så vil de vel vurdere keisersnitt underveis?? Du må sørge for at hoftene til jenta de blir undersøkt skikkelig etter fødselen når hun har ligget slik i livmora, slik at hun får pute så tidlig som mulig dersom det er behov for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå