Twintipp og himmelblå Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er skeptisk til trampoliner til små barn. Har hørt om så mange ulykker, og senest i går om en gutt som vridde armen 180 grader rundt.Om hjernerystelser, kne ut av positur osv. Jeg nekter å kjøpe trampoline, selv om gutten min og andre familiebarn elsker det. Hvilke tanker har dere om det??
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Jeg syns ikke det. Kommer ikke til å kjøpe trampoline!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 jeg tenker at hjernerystelse osv får unger overalt, tanteungen min fikk det på ikea! så av den grunn hadde jeg ikke nektet å kjøpe trampoline.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Har nok samme syn...greit, det er gøy, men alt for mange ulykker med det rett og slett så jeg tar ikke sjansen og er ei kjip ugle på det området der...
mammatil4gull Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 er jo en grund til at man får kjöpt sikkerhetsnett , ser mange ikke har det ... og da kan det fort komme ulykker ... men utover det elsker jo barna denne aktiviteten og det er sundt for dem
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er HELT med deg! Kjenner flere som har fått ganske alvorlige skader av å hoppe på trampoline så jeg lar ikke snuppa få hoppe..
It's all about me Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Jeg tenker at det finnes to måter å hoppe på og det gjelder å holde øye med eller lære barna at en ikke skal bli helt bajas. Vi skal kjøpe trampoline til lillegutt imorgen (hvis det er flere igjen, krysser fingrene), og vil selvfølgelig lære han god trampolinementalitet. Så jeg mener at en bør ikke tenke at alle blir skadet fordi noen ikke klarer å håndtere det. Må gi de en sjanse og heller nekte dem senere hvis de ikek klarer å oppføre seg.
LegallyBlond Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Synes ikke du er overhysterisk nei, for det ER mange ulykker med trampoliner. Vi har valgt å kjøpe trampoline, har sikkerhetsnett og strenge regler for bruken. Hadde faktisk vært mer skeptisk til å kjøpe det når ungene er eldre enn nå som de er så små. Er ikke så voldsomt ennå. Så håper den blir ødelagt når barna runder 6-7 år, og da kjøper vi ikke ny.
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2008 Ja, det er ihvertfall viktig intensity. Men, jeg synes de ungene går alle veier på de trampolinene jeg. Var på besøk en plass hvor 3 av barna lekte Kaptein Sabeltann med sverd på trampolina, foreldrene sa ingenting. Jeg hadde så store svetteringer under armene da vi skulle dra at jeg kastet skygge over hele plassen:-O Nei, jeg synes det er et skummelt leketøy!
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Planen er at det ikke skal kjøpes trampoline her. Er litt skremt av alle ulykkene.
Ulldott Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Skader ikke unger seg like ofte /hardt når de feks sykler da? Mannen min har brukket foten og slått ut begge fortenna da han syklet...
Honningmelon Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Jeg syns ikke du er hysterisk. Selv om jeg ikke nekter eldste å hoppe hvis vi er hos noen som har (men, da under oppsyn av voksne!). Samboer er veldig skeptisk, så blir nok ingen trampoline hos oss med det første.
PAVEEL Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 før jeg fikk barn var jeg helt utrolig i mot trampliner. men nå med to gutter selv på 4 og 2 år + to bonusjenter på 7 og 5 år som alle ønsket seg trampoline, tenkte jeg og samboer at vi skulle skaffe oss en. for vi har begge sett hvor glade ungene er når de er til andre folk å hopper. god trening er det og:-) men..... vi snakket med ungene først, og har klare regler for hvordan den skal brukes. ikke leker oppi den. sikkerhetsnettet skal være lukket til enhver tid når de er der. hvis en detter, skal leken stanses og den som datt hjelpes opp. hvis minstemann er oppi der sammen med de store skal de ikke hoppe himmelhøyt. brytes disse reglene er det rett ut. brytes de flere ganger så pakker vi bare sammen trampolina og legger den i garasjen. dette respeterer de, og hvis de prøver seg lystrer de med engang vi advarer de. det skjer ulykker på trampoliner, men med klare regler minimerer man sjansen for de. er like farlig å dette på sykkel også, hvis man ikke har rett utstyret el ikke bruker den rett. dette er mine tanker om dette:-)
er det muuulig Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 må bare spørre..... har alle sammen her glemt hvor hysterisk gøy det var å hoppe på trampoline som barn????? når man kom på en campingplass eller andre plasser som hadde slike store trampoliner ute??? skjedde det mange ulykker??? den gang var det verken sikkerhetsnett eller foreldre som passet på...og jeg husker godt at det di var laget av laga myyye større spretthopp enn trampolinene nå til dags.... nå har ikke jeg trampoline selv...men størsta får hoppe når vi er hos noen som har.... lær heller ungene å være forsiktige med det de gjør så går det meste bra:-)
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Jeg vet om en jente som fikk nakken ut av ledd på en trampoline.. Kommer aldri i livet til å kjøpe en sånn til lille hvertfall.. Uff, synes de er kjempeskumle.
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Nei,jeg synes ikke du er overhysterisk. Trampoline er gøy, husker selv det fra jeg var liten, men jeg hadde ikke ville hatt det selv. Det kan fort bli belastingsskader i rygg og knær av å hoppe mye på trampolinen. Synes det var annerledes før, fordi da var ikke trampoline noe "alle" hadde og brukte daglig. Av og til på en campingplass kan ikke sammenlignes..hehe;)
Ulldott Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Henger meg litt opp her... Er det ikke like farlig å sykle??? Nekter dere barna deres å sykle også? )
-Lane- Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 Jeg mener at du er overhysterisk. Vi ville ikke ha trampoline på grunn av at den er vanvittig stygg å ha i hagen. Jeg har vært veldig bestemt på det, men nå har vi alikevel fått oss en.. jenta vår elsker den. Hun er glad og det gjør meg også glad. Ingen jeg kjenner (hånda på hjertet) har skadet seg på trampolinen. Jeg tror at de som skader seg har hoppet uansvarlig. Det gir jeg foreldrene skylda for. Dessuten garanterer jeg at ditt barn kommer til å hoppe på en eller annens trampoline når han blir større. Hvordan skal du passe på han da? Siden han ikke får ha hjemme velger han å stikke til naboen (der det kanskje ikke finnes noen regler..)
~sjiraff~ Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 Vi skal heller ikke ha trampoline. Flere grunner til det, men bl.a. dette ed slitasje skader og faren for større skader. Greit å hoppe i ny og ne borte, men ikke hver dag hjemme.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #20 Skrevet 9. juli 2008 Ikke sant. Junior kan hoppe under tilsyn borte, men han får ikke trampoline hjemme
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #22 Skrevet 9. juli 2008 Jeg kjenner mange som har skadet seg, kanskje derfor jeg er ekstra skeptisk. Vet om en som har vridd kneet, brukket halebeinet, fått hjernerystelse, slått ryggen kraftig og fått armen vridd 180 grader. Jeg er så ille nervøs for sånt. Klart han får hoppe borte under oppsyn, men selv om det er gøy, er det ikke dermed sagt at vi er nødt til å ha det hjemme. Han har jo mange andre fine leker, som jeg anser som mer sikkert leketøy. Men, jeg skal innrømme at jeg er ekstra redd for slike skader.
Store My Skrevet 9. juli 2008 #23 Skrevet 9. juli 2008 I tilfelle er jeg også overhysterisk - ingen trampoline kommer inn i min hage, nettopp på grunn av skaderisken. Men, når det er sagt, så vet jeg at ungene hopper borte hos andre, og når de blir større (minstemann er snart 6 år) så kan jeg ikke fly etter og se etter dem hele tiden heller. Så jeg tror jeg har en slags dobbeltmoral - skader de seg skal det i hvert fall ikke skje på en trampoline som jeg har slept i hus ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå