Gå til innhold

det klikker snart for meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Orker ikke denne skrikingen mer... før hun fikk vannkopper fikk vi endelig inn en god rutine på legging, men så dro det seg ut igjen når hun var syk. I går la vi henne klokka 19, og hun sovnet klokken 24... Gikk inn hvert 4 minutt, la henne ned og sa god natt.

Hun var oppe halv seks i dag, har sovet 2,5 timer på dagen i dag (sist klokka 14). La henne nå klokka 19, og siden den tid har hun stått og hoppet i senga, skreket, hylt, ropt "nei nei nei" osv. Jeg går inn hvert fjerde minutt og sier god natt og legger henne ned, men da er det rett opp igjen... hun er helt rødsprengt og kjempesinna. MEn med en gang jeg kommer inn begynner hun bare å le, og når jeg sier god natt ler hun bare av mg... Uff, jeg føler meg som en forferdelig mor som gjør dette mot henne, men hun kan jo ikke fortsette på denne måten? 8 timer søvn siste døgnet... er vel altfor lite vel?

på toppen av det hele er sambo på andre siden av landet og kommer ikke hjem før i morgen =(

hjelp meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender en klem....er fortvilt, utslitt og drittlei selv. Unger som er vanskelig å få roa pga at varmen i forrige uke ruinerte rutinene og det tar tid å få inn rutiner igjen på denne hurven her...argh!!!

Selvsagt er jeg alene denne uka også....snufs....når det har lagt seg skal jeg grine en skvett, søyke 3 sigaretter på trappa og så rydde og vaske hus tror jeg...*furte

Skrevet

når gutten min er sånn, så merker jeg at jeg nesten forstyrrer han hver gang jeg går inn, da begynner han på nytt med nye krefter.

så kanskje du ikke burde gå inn så ofte. hun er vel ikke så liten lenger? husker ikke hvor gammel hun er....

men hvis du vet at hun ikke har vondt, ikke er sulten, tørst osv, så kan hun jo skrike litt mere enn 4 min.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Ja hun hyler mer når jeg nettopp har vært inne... men ryktene sier jo at det er direkte skadelig å la dem skrike uten å gå inn... hun er 10 mnd. skal kjederøyke jeg også!

Skrevet

Lille her er også 10 mnd, og om hun holdt på sånn, ville jeg som en over her, prøvd å vente litt lenger enn 4 min. Vår lille hyler gjerne litt, men plutselig slutter hun. Er jeg rask med å gå inn, gir det henne bare blod på tann, og hun hyler lenger.

Hører forskjell på om hun skriker fordi hun er sint og trøtt, eller om hun gråter fordi hun er trist og lei. Er hun trist, tar jeg henne så klart opp og trøster litt. Dersom hun er sint, får hun ta seg ut litt.

Skrevet

Er vel vldig delte meninger om det, jeg tror ikke det er skadelig å la en på 10 mnd skrike i 10 min hvis man vet at hun bare er sint og sta.

gutten min roer seg mye bedre og fortere hvis han får skrike litt ifred. jenta di vet jo at du kommer, så hun kan like gjerne holde på. mnes hvis hun plutselig ikke får den responsen kanskje hun skjønner at det ikke er noen vits i å skrike mere.

jeg er ikke så hard som jeg høres ut da, hehe! synes det er fælt å høre min eget barn skrike. men merker at han trenger den roen, uten at jeg flyr inn og ut.

Skrevet

prøv å sette deg på en stol ved siden av senga hennes og syng en liten stund til du ser hun roer seg helt og så går du ut? er heldigvis ikke så plaga med at min lille begynner sånn, men det hender likevel avogtil;) og da bruker jeg den der sangteknikken, eller så bestikker jeg han med en flaske og da bruker det alltid å bli stille etterpå!;)

har så dårlig tålmodighet jeg da, men jeg prøver å ikke lage noen uvaner (som det med flaska)... sambo derimot har allverdens tålmodighet og kan stå å puske han i håret i en halvtime...

Skrevet

husk at de blir veldig tørste av å skrike lenge da! gi henne vann! men det har du sikkert allerede tenkt på :o)

Skrevet

ja å gi dem vann er lurt! og en kjølig og god klut til å tørke ansiktet med kanskje roer henne?:)

Skrevet

Prøvd å sitte hos henne og prøvd å få henne til å sove mens du er inne hos henne? Mye hyggeligere enn skrikemetoden synes jeg. Funker kanskje ikke for alle, men vel verd et forsøk? Er dere i en vanskelig periode er det vel bedre å gi litt ekstra trøst, kanskje t.o.m. sove sammen henne? Hvis rutinene skled ut da hun var syk, kanskje dere må ta en sakte tilbakevending til de gode rutinene, og ikke så plutselig?

Skrevet

leser for sønnen min hver eneste kveld når han skal sove. det funker

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hvis jeg tar henne opp i senga vår bare begynner hun å klatre rundt i senga, og prøver jeg å holde henne nede blir hun helt krakilsk. Sitter jeg der inne hyler hun enda mer - hun tror nok at hvis hun hyler høyt nok, får hun viljen sin... Men skal gi henne vann og en kald klut! =)

Skrevet

Vår lille er akkurat lik, og hun må rett å slett bare få rase fra seg litt! Så ville som sagt prøvd å la henne holde på litt lenger enn 4 min..

En annen tanke; hun kan ikke være overtrøtt? Lille her blir slik om hun bikker over fra å være trøtt til å være overtrøtt. Hun må ha siste luren sin i 15-16 tiden for at leggingen skal gå smertefritt.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hm, jeg vet ikke... Hun holder på enda, har holdt på i 2 timer og 10 minutter nå...

Skrevet

går du fortsatt inne hvert 4 min?

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Nei, kanskje hvert 6-7 minutt nå... ser ikke ut som om hun har tenkt å legge seg med det første ihvertfall, står i senga, rister i gardinene og HYLER... Ikke er hun sjuk, hun har tørr bleie, har fått melk og vann, har satt på viften på rommet så det er grei temperatur... så hun har det ikke vondt. og hun har jo alltid holdt på sånn da egentlig, 3-5 timer hver kveld... klarte endelig å få styr på det og så ble hun sjuk...

Skrevet

uff så slitsomt altså! har ikke flere gode tips heller! kanskje hun er for trøtt når hun legges? hva med å legge henne tidligere?

man blir jo sprø av sånt!

Er det skikkelig mørkt inne hos henne?

Skrevet

Jeg vil bare sende en klem jeg:)

Vet hvor tungt det kan være etter en lang dag med kort natt og i tillegg er hjemme alene!

Vil bare klappe deg på skuldra og si at det fungerer til slutt, ikke slutt nå for du har allerede klart deg så langt og hun vil sovne når hun skjønner at hun ikke får det som hun vil:)

Jeg er ikke spesielt streng av meg, men tror ikke på du skal introdusere fler "forstyrrelser" når du først har startet:)

Klem igjen.

Skrevet

Min på 1o mnd er akkurat på samme måten. Nå går jeg inn hver 6-7 minutt, prøver å legg ham, hvis det ikke funker lar jeg ham holde på litt til. Det tar ca 1 time hver kveld. Er virkelig i ferd med å bli fullstendig sprø av det.

Det eneste som funker er å legge ham i dobbeltsenga med meg og holde fast rundt ham - MEN, det gjør jeg bare hvis jeg er totalt fullstendig desperat. Vil jo liksom gi de gode rutiner i egen seng osv. Ikke lett dette her, altså. Satser på at det blir enklere når høsten kommer med kjlige kvelder, mørke og slitne barn etter barnehage.

Godt på en måte å vite at vi er flere som sliter med det samme da - føler meg ihvertfall ikke så mislykka - en mager trøst, men dog.

Lykke til - og si ifra hvis noen plutselig kommer på noe lurt da!

Ut for å røyke jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...