Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Lurer så på hvem vi skal velge som fadder for vår andre sønn. Den eldste har to venninner av meg, og nr 2 skal ha broren min som en fadder, men aner ikke hvem annen vi skal ha.. Har ikke så mange nære venner som jeg ser for meg som fadder, og familien min består bare av broren min, samboers mor og min mor, far og stemor.. Så lurer litt på å ha den ene venninna mi som var fadder for førstemann til nr 2 og..men det er kanskje veldig rart?? Noen som veit om besteforeldre kan være faddere forresten? Og hva synes dere om å evt ha stemora mi som fadder (de har kun vært gift i 3 år..har greit nok fohold til henne, men ikke veldig close..og er litt usikker med tanke på om de skilles en dag..)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Går vel fint det. Jeg og min bror er faddere til begge barna til min andre bror. Heller ikke så stor slekt. Jeg hadde ikke valgt stemor/far til fadder. Men du kan velge besteforeldre
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 du kan velge akkurat hvem du vil, om det er bestemor eller venninner - bare husk at de forplikter seg til å sørge for at barnet blir lært opp i den kristne tro og at de også lover å ta ansvar for barna dine hvis det skulle skje deg/dere noe - slik at du velger noen du stoler på og som ikke forsvinner ut av livet deres om noen år (velg en god venninne f.eks) - selv er jeg fadder til alle mine tantebarn, så du kan trygt velge de samme flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Takk for svar:-) Da tror jeg jeg velger venninna mi igjen.. Bare en ting, tilfelle andre leser dette..Det er ikke slik at faddere har noe ansvar for barnet hvis det skjer foreldrene noe.. Kun ansvar for kristen oppdragelse og sånn..ikke noe ansvar for å ta seg av barnet..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Stemmer, jeg reagerte også på dette. Faddere er kun ansvarlig for og sorge for at barnet er oppdradt i forhold til den kristne tro osv. hvem man evt velger til og ta ansvar for barnet hvis foreldrene skulle falle fra er en helt annen greie. Har man ikke dette dokumentert i et testamente vil barnet bli gitt til nærmeste fam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå