Liagora med 2 jenter Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Er det at man ikke får på seg ringer? Hva er normalt ?
jente Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Det er normalt og ikke få på seg ringene sine under svangerskapet. Det har jeg ikke gjort siden jeg var 25 uker på vei,, Nå er jeg 33 og jeg har fått ødem i kroppen, det er man på ankeler og at fingrene og tær blir "bolle" fingre,, Jeg har nå ødem tall 2.
Liagora med 2 jenter Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2008 Var til legen for ett par dager siden. Han sjekket blodtrykket og det var fint. Men sjekket ikke urinen. Synes jeg har fått litt vann i kroppen, det er ikke sånn kjempemasse, men har gått opp nesten 2 kg på en uke. Kan man ha svangerskapsfrogoftning selv om blodtrykket er fint? Hadde det i mitt forrige svangerskapt, og ble forløst med hastekeisersnitt, men det er så lenge siden at jeg husker ikke. Både jordmor og fødeavd her i nærheten har tatt ferie. Føler at jeg ikke fikk god nok oppfølging til lege.
jente Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Tegn på svangerskapsforgiftning er: Høytblodtrykk Protoiner i urinen Kvalm Vondt i pannen ØdemSynsforstyrelser og stikkninger øverst i mange, gjerne relatert høyre side.. Du trenger ikke ha alle overnevnte ting, men noen av dem kan være begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg sliter som nevnt selv med høyt blodtrykk, men jeg har ikke hatt protoiner i urinen, Men, mange av de andre overnevnte tingene,,, Men, hvordan kan en fødeavdeling ta sommerferie??
Liagora med 2 jenter Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2008 Hva er vanligst av proteiner i urinen eller høyt blodtrykk ved sv.forgift.? Spør sikkert dumt her nå.. Ei fødeavdeling i en by er stengt, så man må dra til neste by..
Silje`mor Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 For at det skal være sv.forgiftning må man ha proteiner i urinen, høyt bt og ødemer.
**Marge Simpson** Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Siden det virker som om dere i denne tråden har god peiling på ødem; vet dere hvor mange kilo vann man kan ha i kroppen? I løpet av den siste måneden har jeg nemlig gått mye opp i vekt, og legen trengte bare å ta en titt på foten min for å konkludere at jeg hadde mye vann i kroppen. Jeg begynte å bli litt stressa med tanke på at dette er kilo jeg må ta av etter svangerskapet er over, men om mye av det er vann så er det lettere å forholde seg til, synes jeg. Vet noen hvor mange kilo/liter vann man ofte har i kroppen når man først har det? Hjelper det å kjøle seg ned innendørs? Vet dere om man får mer og mer vann, eller pleier det å stabilisere seg etterhvert? Beklager alle spørsmålene. :-) Jeg er i uke 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå