Gå til innhold

Dere som har hardanger bestikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere det liggende i eskene, eller ligger det løst i skuffer??

Fikk mye til bryllupet vårt, men lurer på om jeg skal la det ligge "rent" i eskene eller legge alt i en skuff... Er jo redd det blir stygt og ripete da, men kanskje det er ripefritt?? :))

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har beholdt det i eskene. syns det ser så fint og ryddig ut, dessuten bruker vi det ikke til dagligdags, så det ligger sammen med finserviset i skjenken! :)

Skrevet

Oki :) Vi var tenkt og bruke det til hverdags, men da kommer jeg til å la suppeøse, salatbestikk, osv.. bli liggende i eskene, siden vi bruker det litt sjeldnere ;))

Takker for svar :))

Skrevet

Hos oss ligger det i skuffene, er ikke så eksklusivt bestikk at det trenger å være perfekt etter min mening.

Skrevet

Her ligger det både i skuff og i eske, siste fordi vi ikke trenger til 16 pers:P men, det holder seg fint uansett i skuffen her ihvertfall:)

Skrevet

Det er mitt hverdagsbestikk så det ligger i skuffen. Holder seg veldig bra.

Skrevet

Det mønsteret som vi bruker til daglig ligger selvfølgelig i bestikkskuffen, men det mønsteret som vi har til "pent" ligger i eskene sine. (Jeg og mannen min hadde hvert vår Hardangerbestikk-mønster før vi traff hverandre nemlig....).

Skrevet

Vi har vårt i eskene, men bruker det ikke til hverdags..

Skrevet

Vi har vårt i eskene, bruker det ikke til daglig.

Skrevet

Jeg bruker også mitt til daglig, og har det bare i bestikk skuffen. Men har ikke blitt ripete eller noe foreløpig, har hatt det i ca. 1 år.

Hvis man ønsker å bruke det til pent, vet jeg at de som produserer det anbefaler å ha det liggende i eskene eller lignende...

Skrevet

Jeg har ei skuffe til vanlig hverdagsbestikk jeg, og ei skuffe til hardangerbestikket.. da holder det seg jo som om det lå i eksene, men mindre stress å finne frem når jeg skal bruke det.

Skrevet

Jeg bruker mitt til hverdags, men øser å slik som ikke brukes ofte har jeg i bufeen i stua...

Holder seg like pent det...

Bruker oxo sølvbestikk i helgene... Kan ikke spare på noe som er så fint, ingen vits å ha det da.... eller???

Skrevet

Vi har litt Hardanger Bestikk, det ligger i skuffen sammen med resten av bestikket, men jeg ser at Hardanger Bestikket holder seg blankere enn resten av bestikket.

Skrevet

Jeg har det i eskene, men bruker det bare når vi har gjester.

Vi fikk to typer bestikk i bryllupet (en koffert med et som er fint men ikke like "pyntet" som hardanger), så det ene er hverdags og det andre er fest ;-)

Skrevet

Har det i eskene ,lett å finne frem de jeg trenger siden det står på eska hva som er inni :0)

Skrevet

Vi har det i bestikk skuffen, og har hatt det i flere år nå. Jeg synes det holder seg veldig bra! Vi bruker det både til hverdag og fest vi.

Skrevet

Dette er vårt hverdagsbestikk så det ligger i bestikkskuffen.

Vi har ikke sølvtøy vi for siden mamma og pappa er naboene våre så låner jeg deres ved behpv

Skrevet

Jeg jobber på hotell og vi har hardangerbestikk i restauranten.

Hardangerbestikk er garanter med "livstidsgaranti" og det stemmer nok, det holder seg veldig fint selv med så hard bruk som hos oss. De blir riktignok litt ripete, men det skulle bare mangle etter å ha blitt vasket opp til 6 ganger hver dag. Noe av det er brukt godt og vel 10 år.

Har hardangerbestikk selv og, men her ligger det i eskene av praktiske årsaker. Jeg har annet bestikk som brukes til hverdags og da er det lett å finne fram i "finbestikket" når det ligger i eskene.

Skrevet

Bruker det til hverdags, så her ligger det i bestikkskuffen.

Har hatt det i noen år, og det holder seg fint.

Skrevet

Beholder det selvfælgelig i eskene.

Byttet slik at spisebestikket var i hele kofferter slik at det ikke ble så altfor mange småesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...