Gå til innhold

Når mor er i stand til å sabotere ferien.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til syden denne helgen, og vi er redd biomor kommer til å sende ungene til oss uten pass og si at vi fint må ordne dette selv... Er det noe vi da kan gjøre, kontakte politi etc?

Vi har handlet inn alt av sommertøy etc siden hun aldri sender med barna noe, men mor ordnet pass i forbindelse med ferie i fjor og har dette hos seg... Bør jeg allerede nå kontakte politiet og "advare" de....? Barna får lov å reise i følge de, men mor nekter å ha kommunikasjon med far. Sist vi planla noe, sendte hun barna på overnatting hos besteforeldrene selv om hun visste om planene.

Vi har sendt informasjon med barna til mor der billetter, stedsnavn, hotellnavn etc står

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva du vil advare politiet om? at barna muligens reiser uten pass? tror ikke det vil fungere så bra for dere.

foreslå at dere heller tar kontakt med mor og får vridd passene ut av henne. eventuelt tar kontakt med advokat som kan hjelpe dere å vri passene ut av henne.

Skrevet

Herregud, for en problemstilling. Dere er voksne folk! Ordne opp i det. Dere kan da vel ikke for alvor tro at hun sender barna til et tomt hus med vilje?!! I såfall må dere jo melde henne til politiet da...dæven!

Skrevet

Har bare hørt at det finnes noe som heter hastepass, men det er dyrt?

Skrevet

Oi, leste visst litt feil, jeg, men DAMN! det var jo mye verre! Hvilket menneske er det som sender barna sine til syden uten å si i fra først....hahahaha....dette er jo helt bak mål!

Skrevet

Nei, nå er jeg på villspor....sorry HI...klarer ikke lese i dag...

'tusler ut i solen igjen*

Skrevet

kan dere ikke bare dra å hente barna selv da? for så å forsikkre dere om at passene er med??? tåpelig mor. hu må jo skjønne at hu ødelegger mer for barna enn hu irriterer dere.

Skrevet

Men VonDrei da... nå har ammetåka for alvor tatt over vel? ;)

Skrevet

hastepass (nødpass) koster det samme som andre pass - men varer kun den ene turen. problemet er at de som har foreldreansvar må skrive under på hastepassene akkurat like mye som på vanlige pass. dette for å forhindre kindapping av barn til utlandet.

dersom mor ikke sender med pass bare for å være vrang - hvor sansynlig er det da at hun tropper opp på flyplassen for å skrive under på hastepass?

Skrevet

Helvete heller, ække så lett da når det var så hårreisende mange forvirrende problemstillinger og ordvalg (pass til å reise/pass til barna??), hahaha.

Håper inderlig at jeg aldri havner i en sånn situasjon!

Men ærlig talt, står ved det at voksne folk bør da kunne snakke sammen, i alle fall hvis dette er noe å gå rundt å være redd for!!

Skrevet

barna kan jo ikke ha to pass, så de må jo uansett bruke det passet de allerede har. Så hun kan ikke si at dere skal ordne det selv.

Skrevet

Jada, er skjønt enig med deg der. Men jeg fikk meg i alle fall dagens gode latter da jeg leste innleggene dine i dag! :)

hehehe ;0)

Skrevet

Litt nysgjerrig på hva slags samværsavtale dere har. Hvis mor ikke sender med klær og utstyr har vel faktisk far krav på fratrekk i bidrag? Hva sier familievern kontoret til oppførslen hennes? Hvis dere har delt foreldreansvar trenger dere uansett en fullmakt fra mor samt kopi av gyldig legitimasjon. Dette gjelder også nødpass. Så hvis hun vil sabotere ferien så fixer hun det enkelt. Jeg hadde sørget for at de passene var hos meg min 2 uker før ferien.

Lykke til!! Stakkars barn som har en mor som kun tenker på seg selv:(

Skrevet

Tåpelig mor?? Stakkars barn?? Osv, osv...

For et glitrende eksempel på at saken faktisk aldri har mer enn EN side....

Skrevet

jo da von drei, men her er det den ene siden av saken som blir fremstilt......

Skrevet

Jepp, så derfor syntes du den siste setninger var hensiktsmessig, ja?

I morgen kanskje vi får et innlegg fra denne moren som er så teit, og da ville du vel ha sagt stakkars barn som har disse folka som far/stemor da eller...?

Skrevet

jeg klarte ivertfall å lese innlegge samt svare på det......

Det finnes alltid årsaker til ting, men tviler på at det finnes en god grunn til å ødelegge ferien for ungene. Når det gjelder klær, utstyr o.l. er dette helt avhengig av hvilken avtale de har så derfor spurte jeg om samværsavtalen.

Skrevet

Hehe, touché :-p

Syntes hele saken høres merkelig ut, jeg, og det var da svimlende lite tilbakemeldinger fra HI...

Skulle gjerne hørt om denne samværavtalen jeg og, for hvordan fungerer det faktisk å dele samvær uten å snakke sammen?

Beklager,Leder'nAvGjengen -henger litt i kranglemodus ;-)

Skrevet

Kjenner lunta er kort her også:) Vet ikke helt hva jeg skal skylde på, men den potensielle lista er lang!!

Ja rart man ikke svarer på eget innlegg, men er ikke første gangen jeg har hørt om samvær uten kommunikasjon. Min egen mor og far var ikke spes forbilder de heller.

Skrevet

Unnskyldningen min er vel bare at jeg blir så vanvittig provosert når jeg hører sånt!

Det er sånne folk man skulle låst inne på et rom og ikke slippe de ut før de har kommet frem til en enighet. Ungene MÅ jo komme først.

Det var vel derfor jeg reagerte på kommentaren din, for det er alle de voksnes ansvar, syntes jeg -ikke bare moren.

Jeg ville aldri godtatt noe sånt -om jeg var på den ene eller andre siden. Man kan jo ikke bare godta at moren nekter å snakke med faren eller omvendt for den sakens skyld. Da må man jo gjøre noe drastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...