Gå til innhold

Stor mage = stor baby??

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i forrige uke (24 uker på vei), og fikk sjekka magestørrelsen.. Litt greit d, for får en del kommentarer på at magen er blitt så stor allerede, og føler meg til tider som en strandet hval når jeg ligger på sofaen... Og jess, symfysemålet var ganske høyt, lå helt øverst i grenseområdet mellom d grønne og hvite omr.

Så d jeg lurer på, er om d er en sammenheng mellom magestørrelse og størrelsen på baby (hvis den fødes til termin selvsagt)... Noen som vet? Det eneste jeg vet, er at muttern var veldig svær da hun var gravid, og at jeg var ganske stor da jeg ble født (4,2 kg), men d er jo ikke sikkert at d alltid er sånn kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt stor mage med begge barna jeg har fra før, pluss denne gangen. Første babyen ble født til termin, og hun veide 3,6. Nummer to ble født to uker etter termin og veide 4,3.

Men jeg hadde jo stor mage på ul også, og da var barnet akkurat så stor som h*n skulle være, så det virker ikke som det nødvendigvis har noen sammenheng. Kjenner folk med liten mage som har fått normalt store barn og, selv om man skulle tro de bare veide 2 kg etter magestr å bedømme.

Skrevet

jeg å var veldig stor med første mann... å henne veide ikke mere enn 3,2kg. å jeg gikk bare opp 6 kg hele svangerskapet, men er vel bare folk som får større mager enn andre.... har ikke noe med størrelsen på babyen vill jeg tørre å påstå...

Skrevet

Hvor stor du var ved fødselen, og hvor stor søsken dine var er visst den beste indikatoren for hvor stor babyen din vil bli, sa legen til meg. I tillegg blir babyen større hvis mor legger på seg mye under svangerskapet.

Magen min er ganske gjennomsnittlig, og symfysemålene var helt normale. Likevel er babyen min 13% over gjennomsnittet når det gjelder vekt og lengde, så i mitt tilfelle er det ganske stor baby, men vanlig mage. Heldigvis tror ikke legen at hun vil veie mer enn 3500 gram ved fødselen, og det er jeg glad for! Jeg tror størrelsen på magen har mer å gjøre med hvor langt inn i kroppen babyen ligger og hvor høy mor er.

Skrevet

Jeg er selv ganske stor, og symfysemålet mitt er over gjennomsnittet, men det hadde ingenting med hvor stor babyen var fortalte jordmor meg. Det hadde noe med hvordan morkaka ligger og hvordan babyen ligger i øyeblikket det blir målt. Jeg har morkake som ligger ut mot magen, og den gjør at magen min ser ekstra stor ut!

Skrevet

Jeg var 3,9 kg da jeg ble født og begge brødrene mine var 4 kg da de ble født.

Så det er ingen indikator på å sammenligne hvor store barn jeg har fått..

Gutten min var 3334 gr og jenta var 3150gr.

Jeg har morkaka på framsiden,og har liten mage.

Er 175 cm og slank fra før,men magen viser ikke så enormt godt enda.

er i uke 24..

Skrevet

Tror ikke det har noe å si egentlig;) Alt som er i magen er jo ikke bare babyen. Det kommer litt ann på høyden din hvor stor du ser ut. Jeg er veldig lav, så jeg ser nok større ut enn mange gravide som er komt ca. like langt som meg.

Skrevet

Hvordan du bærer ungen, hvor lang du er, mengde fostervann, morkakensplassering ol har nok mest å si for hvor stor man blir.

Jeg var gedigen sist. Legen min mente det var en SVÆR baby der inne. Men ul og jm mente det var en gjennomsnittsbaby. Jm mi den gangen sa det var mest vanlig at små damer fikk så store mager - de hadde ikke så mye plass å fordele alt på. :) Hun mente jeg ikke var så lav at det skulle gjøre at magen ble så stor som den ble.

Kan ta med at babyen min den gang var rimelig gjennomsnittlig og jeg hadde ikke unormalt mye fostervann heller... Jeg var altså en "uforklarlig hval"... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...