Gå til innhold

noen som ikke har fått barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite i april at jenta mi på nå 9 mnd ikke fikk plass fra høsten. Her i kommunen var det nesten 300 barn som ikke fikk plass, flesteparten under 3 år. Jeg var en av 22 som klaget på avslaget, hadde gode argument også, men fikk avslag der også. Mannen min er sjømann og er tilsammen borte halve året. Jeg kommer meg ikke ut i jobb nå som hun ikke har fått barnehageplass...blir jo litt frustrert, for vi trenger jo min inntekt også. Dagmamma finnes det ikke her, og jeg kunne ikke tenkt meg å være det selv heller...Nå har barnehagene ferie, men når de åpner igjen, skal jeg ringe å mase på de. HS rådet meg til å gjøre det.

Har heldigvis oppspart penger i bakhånd, så det vil ikke være noe problem egnetlig... men jeg tenker på andre i samme situasjon...

Andre som er i lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk ikke barnehage plass vi hell,men jeghar en snill mor som sluttet i sin jobb for å ta vare på jenta mi mens vi er på jobb....jeg er for 2 år med foreldre penger!!

Skrevet

så utrolig snilt av mora di da!!!

Skrevet

Vi har litt av samme problem, bor i Halden og her har også 300stk IKKE fått plass. Dagmamma rakk jeg heller ikke å få tak i, før alle var "brukt".

Blir ikke like lett å studere, må ta det meste hjemme og det er jo ikke like lett å lære ting selv, som å få hjelp.

Kan ikke skjønne hvordan de tror at folk skal klare seg, sambo jobber 100% så vi er lissom litt i samme situasjon!

Eneste positive er at vi sparer en del penger, frem til hun får barnehageplass(ja prøver å tenke positivt:P)

Skrevet

jepp, legger studiene på hylla i ett år, og er dagmamma for to til på barselgr!

hadde ikke kunne leve av kontantstøtta, og kunne ikke tenke meg å måtte spørre samboern min om lommepenger! ;)

Skrevet

ja hun er kjempe snill,setter utrolig stor pris på det:)

Skrevet

Men hva mener egentlig myndighetene vi skal gjøre? Nå setter jeg det veldig på spissen..ja, jeg kunne sagt opp jobben min og etterhvert fått dagpenger..men det flyter jo over med ledige jobber, og jeg kan jo bare takke nei 3 ganger ikke sant? For NAV driter vel i om jeg ikke har et sted (barnehage/dagmamma) til datteren min? De tar jo vel ikke noen hensyn til dette??

Noen som vet?

Mannen min er ca 1 mnd borte, og så er han ca 1 mnd hjemme. Jeg kunne jo jobbet når han var hjemme, men det er vanskelig å finne en jobb der jeg kan ha sånne opplegg..hehe

Skrevet

Ja det er fryktelig vanskelig når man ikke får barnehageplass..leve av kontanstøtte er jo bare å glemme hvis man er avhengig av 2 inntekter..Vi fikk ikke barnehageplass, her var det 40 stk som ikke fikk..alle født i 2007! Har vært dagmamma før og vil ikke det igjen, det var kjempekoselig når jeg var det men nå har jeg begynt på skole og har 2 år igjen, har vært i permisjon i 1 år nå og starter på igjen i august.

Var så heldig at vi fikk dagmamma som vi kjenner, mora til bestevenninna mi satt oss på førsteplass på ventelista si(hun er kjempepopulær dagmamma) og da ei av de hun egentlig skulle passe fikk barnehageplass sa hun i fra til oss om at vi kunne få den plassen..fikk beskjeden i dag og ble sinnsykt lettet:)

Skrevet

Forresten..du kan jo bli sjødame da..så er du ute og jobber den mnd mannen din er hjemme og omvendt! Haha;-)

Skrevet

haha;) Ja det hadde jeg sett for meg..*knise*

Men er det noen som vet hvordan dette med NAV er ? tenker på dagpenger osv... ( slik jeg har beskrevet over)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...