Gå til innhold

Hvilke hunder tror DU er de mest aggressive??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...er vel sånne små "veskehunder" ol vil jeg tro..har ikke lest den der enda, skal sjekke om jeg har rett etterpå.

Sinteste og sureste hunden jeg har sett var en dverg puddel, en annen var en liten terrier, og papilon eller hva det nå var som oldemor hadde var jo et jævla glefs den også....

Skrevet

Selvfølgelig er sånne små, plagete veskedyr mest agressive. Når man blir hipset, koset og knørvet ned i en veske eller drasset rundt på armen påkledd allverdens merkelige kostymer så blir man klart argressiv. Det er jo så langt fra et hundeliv som en kan få det.

Dachsen er en jakthund og har gemyttet til en jakthund :-)

Skrevet

Ja de stakkars hundene blir ikke alltid målt objektivt.

Og en del raser som Pittbull,rottweiler, boxer osv blir ofte anskaffet av litt ustøe folk (og normale;). For å gi et litt skremmende oppsyn.

Så det er jo klart at en rottweiler som blir eid av en vigrid fyr med skumle klær blir oppdratt til å bli aggressiv og truende.

Skrevet

Jeg gjetter på dachs. Min erfaring med hund tilsier at det ofte er noen ustabile små rakkere. Søte, men dæven. Så har jeg erfart en god del bichon friseer med elendig gemytt. Til tross for at det beviselig er småhunder som biter oftest er det store hunder vi går rundt og er redd for.

Skrevet

haha...jeg var ikke så langt unna i hvertfall ;-))))

ALltid sagt det, hunder som er små har ofte store komplekser og kompenserer ved å glefse....ofte pga teite og kunskapsløse eiere som skaffa seg dem for at de er jo så søte og små...der ligger nok hovedproblemet. De er dulla og dalla med til de er små firbeinte primadonnaer....

Skrevet

Og det som er fryktelig irriterende er at folk som har disse små, sinna bikkjene ikke gidder å lære dem folkeskikk heller... De har liksom lov til å bjeffe og glefse etter beina dine fordi de er små og søte. Skulle tatt seg ut om bikkja mi hadde gjort det samme - hadde nok ikke tatt lang tid før jeg hadde blitt bedt om å få litt kustus på dyret!

Skrevet

Ja. Noen venner av oss har rasen. Har bitt et dusin mennesker til blods. Og den må låses inn når det kommer barn. For den glefser etter barn.

Sjarmerende..Not.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...