Gå til innhold

Er jeg vanskelig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 små unger. Og hatt en travel helg vi har vært med på ting hver dag.

Men akkurat nå er en fjern kompis av han i byen med kone.

Først ville min mann at vi skulle ha de på kvelds her i dag.

Men pga lite søvn , mye farting og at jeg har prioritert å være ute i stede for å ha huset på g`h sa jeg at jeg ikke orket. Kanskje hvis vi kunne få barnevakt så kunne jeg bli med. (tenkte å levere ungene en plass)

Så får jeg melding klokken 13 at han tar med søsteren sin hjem fra jobb. Hun kan passe.

Jeg får nesten litt panikk, er på tur og vet huset er bombet.

Så sier jeg orker ikke styrte hjem å ta huset når det er kokvarmt og jeg har 3 unger å se til samtidig.

Da blir han dritsur. Og sier han drar uten meg. Hvis jeg skal være så forbaska nøye med huset.

Har jo lyst. Men er sliten.. Han har fri fra jobben i dag for å gjøre noe han vil. Mandag var han på pub med gutta. Og sist kompisen var i byen kom han hjem 5 om morningen. Og jeg har ikke funnet på noe siden februar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke huset bare være bombet, da? Er det så veldig nøye? :-)

Ikke bry deg om huset - bruk heller litt tid på badet og pleie deg selv, overlat barna til svigersøsteren og kos deg ute på byen med mann og venner.

Skrevet

Er du klar over hvordan et hus med 3 små barn ser ut etter 4-5 dager seiling? Ille!

Jeg er ikke ekstremt nøyen. Men har da litt verdighet :)

Og jeg vet min svigersøster pusler litt rundt fra rom til rom og prøver klær osv. Så da er hun overalt.

Skulle jeg vært hjemme selv går ikke gjestene inn i alle rom. Så nesten bedre.

Skrevet

vet`du hva? dritt i huset og kom deg ut!!!! ;-)

med tre unger så kan huset se ut som en bombleir. tviler på barnevakten bryr seg! kos deg, ha det kjekt! =)

Skrevet

Om mannen din har fri i dag hvorfor kan ikke han rydde litt da?

Ta det som er mest synnlig liksom.

Er da ikke rett at det er du som skal ta alt og hvertfall ikke om han har fri..

Ellers så burde du kansje dra ut i kveld og få slappet av litt uten unger, tenke litt på deg selv..

Skrevet

jeg skjønner deg meget godt HI. har selv litt sånn panikk for at huset noen ganger er bomba, å hva om det kommer besøk. jeg klarer rett og slett ikke å ha folk i hus om det ser bomba ut, noe det ofte kan gjøre når en har barn å det har vært govær, å vi går ut og inn verandadøra med sko for å hente div. og barna leker og drar med seg det ene og det andre inn og ut. da hadde ikke jeg villet ha folk i huset heller. i tilegg har jeg en svigersøster som deg, som kan finne på å pusle rundt i huset, ( jeg liker det ikke) og da er det ikke moro å vite at det ikke ser presentabelt ut inne. men jeg hadde latt samboern dra, så slipper en de sure minene der. men om han hadde fri i dag, hadde vel han kunnet fli opp litt hjemme slik at du hadde kunnet bli med da.!

Skrevet

JA!!!!! Du er vanskelig.

Skrevet

Ut med seg å få litt frisk luft! Det vil gjøre deg godt. Rotet går ingen steder.

Skrevet

det er jeg rimelig klar over :-) sop alt sammen i en haug, da - tar max 2 min. eller - gi svigersøster litt kroner for å passe barna og vaske/rydde huset mens hun først er der og overalt.

hjelpe seg, da - det er jo bare svigersøsteren din som kommer for å passe barna - hvor nøye kan det være å ha det ryddig?

slapp litt av og gå ut og kos deg med venner. tenk over dette - du har ikke vært ute siden februar, og nå muligheten byr seg er du hemmet av at din svigersøster skal se at barna har rotet? tror du kanskje hadde hatt veldig godt av å kjomme deg ut litt!

Skrevet

Hehe..2 minutt ja. Bor på 250 kvadrat og alt er grusomt bombet. Og min svigersøster er søt, ikke det. Men vaske, DET gjør hun ikke.

Grunnen til at jeg er litt lei meg er at mannen min vet hvor ekstremt sliten jeg er akkurat nå. Sovet ca 2 timer hver natt i snart to uker. Så hadde håpt på litt mer kommunikasjon.

Skrevet

Hvis du hele tiden skal komme med unnskyldninger for å ikke dra, så anbefaler jeg deg til å holde deg hjemme.

Skrevet

Har lyst. Men hadde håpt han kunne spurt sine foreldre. Så jeg slapp å ordne hus mens jeg har 3 unger her.

Men nå er han så sur at han vil ikke spørre de.

Til helgen skal han på guttetur. Så har ikke noe i mot å lufte vettet. Men vil bare ikke ha folk inn i mitt hus i dag:(

Skrevet

jeg har 400km tre barn og tre bikkjer - min erfaring er at jo mer plass jo lettere å sope sammen i en haug. :-)

er alene med alle sammen - så jeg vet hvor sliten man kan bli. og hvor utrolig godt man har av å komme seg ut av huset.

hvorfor du må rydde for svigersøster men ikke for svigerforelde, det skjønner jeg ikke.

Skrevet

ja synes du er vanskelig.Hørest ut som du ikke har så lyst å bli med. Da får du heller sitte hjemme da, så får han gå å besøke kompisen sin.

Skjønner jo han har lyst til det når han først er i byen..

Skrevet

Levere de hos svigers. Ikke passe her. Det var det jeg spurte om vi kunne.

Ja ja..drit.

Er faktisk ganske lei meg nå uansett hva folk her sier. Nå blir jeg omtrent aleine med ungen hele uka. Han var ute mandag, i dag og drar torsdag på guttetur.

Synst han kunne vært itt grei jeg. Og når det gjelder hva vi vil vise av rotehus. Så er vi nok forskjellige.

Jeg kommer aldri til å føle meg vel med å ha besøk når det ser forjævlig ut hjemme.

Skrevet

kan ikke du spørre svigerforeldrene dine da? ellers er det lov til ¨ha det rotette noen ganger. sånn er det jo her også. jeg hadde dratt jeg.

Skrevet

men uansett om han er dønn ugrei - så går ditt valg om å være hjemme kun utover degselv, ser du. han får jo tydeligvis kommet seg ut - mens du må sitte hjemme og være sliten i et rotehus. hvorfor skal du straffe degselv, da? synes ikke du at du fortjener en time på badet og en tur på byen?

huset mitt er for stort til å noensinne bli rotete - men om det hadde vært helt ille, så hadde jeg gitt veldig mye f'n i det. nå jeg er alene med full jobb, tre barn og en skokk med kjæledyr - så setter jeg listen ganske lavt til hvor mye jeg skal bruke av min dyrebare tid på å ha det vakkert hjemme :-)

Skrevet

Ære være løsningsorienterte menn og snille svigerinner som stiller opp!

Skjønner din følelse, men håper du legger "stoltheten" mht huset til side og får en fin kveld.

Skrevet

Jeg skjønner deg så godt. Jeg har det sånn som deg til tider- å får akkurat samme tilbakemeldinger: drit i huset , kom deg ut osv. Vel, jeg er ikke en sånn pesron. Er nøye å trives best når jeg har ting på stell. Hadde jeg vært i dine sko i dag, ja da hadde jeg blitt hjemm. Vil ikke ha bv i et rotete hus. Få ungene i seng i kveld, rydd litt- å sett deg ned me bok/tv o.l så får gubben bare kose seg!!

Skrevet

jeg er AKKURAT som deg. Ikke faen om folk- uansett hvem det er, slipper inn her om det er bombet. Sikkert merkelig, men sånn er det bare. Men du. Mannen din har fri sier du. Da setter du ham til å vaske og rydde hus. I og med at han er borte så mye for tiden, så er det det minste han kan gjøre. Han trenger da ikke å ta nedvask, bare shine litt så det sen nogenlunde presentabelt ut. Så tar du deg en tur ut, tenk så himmla deilig... barnevakt og alt:)

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen. Ikke pga huset og rotet, og innerst inne tror jeg sikkert du også vet at det tar 20 minutter å gjøre det anstendig - og at det heller ikke gjør noe om det ser bomba ut. Du er sur og trøtt fordi du passer på de tre barna deres, fordi du ikke sover, fordi det er lenge siden du har gjort noe morsomt, og fordi du føler at mannen din ikke stiller, men freser rundt og gjør kule ting. Derfor er det drit provoserende at han ikke gjør som du sier og leverer barna til foreldrene sine, og at han ikke uoppfordret gjør ting utfra motivasjonen at det skal være hyggelig for deg. Derfor blir du sutrete og småelig og fremstår som vanskelig - og en mann (som ikke evner analyse) forstår ikke at problematikken stikker dypere, og synes du er dust.

Jeg synes du skal ringe og si takk for at søsteren kan passe, gå ut og ha det GØY i kveld, og i morgen kan du si unnskyld for at du var vrien, og fortelle ham hvorfor. Videre kan du si fra når du synes han bør trå til litt bedre, slik at du slipper å bli sur og bitter for tilsynelatende ubetydelige småting :-)

Tar jeg feil...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...