Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Legen har fremdeles ikke funnet noen skikkelig hjerte lyd. Hun mente det var helt normalt, men av hensyn til meg ( som er i ferd med å ramle fra hverandre) skal jeg på UL på mandag. Er det vanlig at legen ikke finne hjertelyd i 12+0? Og at ting fremdeles kan være i orden? Eller bør jeg forbrede meg på at dette ikke er som det skal? Venter nr 3 og har aldri mistet noen før og alt ellers er normalt, ingen blodinger og mase symptomer.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Kommer litt an på hvordan livmora di ligger... om den er "feil" vei, og morkaka i tillegg til på fremsiden, så er de vanlig å ikke høre noe i uke 12.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 de fant ikke hjertelyd hosmeg før i uker 14+.. JM sa at det var heller ikke sikkert at hun hadde funnet den da.. men at en kunne finne den mellom uke 12-15... det kan ha mye å si på hvor morkaka ligger og.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har morkaken på fremreveggen og kunne ikke høre fosterlyden før i uke 16.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Det er helt vanlig. Det er mange leger/jordmødre som ikke vil sjekke etter hjertelyd i uke 13 på kontroll pga det kan være vanskelig å finne den da. Når jeg var på kontroll og skulle sjekke den første gang i uke 13 så sa de at det kunne være de ikke fant den og det var vanlig. Så tror ikke du trenger og bekymre deg altfor mye.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Det kommer an på morkake, plassering, dyktig lege og om du evt har litt ekstra polstring. Alt er helt sikkert i sin skjønneste orden=) Lykke til med UL på mandag!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 TAkk :-D Prøver å ikke gå helt i oppløsning her, fikk andre dårlige nyheter på kontroll også, jeg hardanet antistoffet i blodet som ikke skal være der og mister jeg nå vet jeg ikke om vi tørr å prøve en gang til. Anti stoffene er etter en blodoverføring. Da satser jeg på en koselig ul der vi får se en sprell levende baby som vinker til oss.
mor_til_2_84 Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hei HI. Jeg er 16+5 i dag, og har i dag for aller første gang hørt hjertelyden på den lille. Hos meg fant de heller ikke noe i uke 12, og legen sa at det var helt normalt. Prøv å slapp av, det er nok ikke noe galt. Ikke tenk så mye på det, nå er det jo satt av en dato der du med sikkerhet får vite. I første svangerskap hørte de hjertelyden mye tidligere. Så dette er nok absolutt ikke unormalt.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Legen fant ikke "min" hjertelyd i uke 12, men jeg fant den selv i uke 9 med babywacther. Tror ikke vanlige leger gidder å bruke nok tid på akkurat den delen av svangerskapsomsorgen, i tillegg er det mange somhar lite trening i det og svisjer apparat fort ovre magen og da er det nesten en selvfølge at ikke hjertelyden opppdages når man er kort på vei. Ekstra polstring har både jeg og venninne mine, men det har ikke hatt noe å si for å høre hjertelyden tidlig, god tid og litt peiling på hvor en skal lete samt godt apparat er nok. Doppleren sender tilbake lyd fra væske, og det er lite lyd som forsvinner i spekket for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå