Gå til innhold

Blir bare mer og mer frustrertog lei meg..Kan noen hjelpe?


inovember

Anbefalte innlegg

jenta mi er syv og en halv mnd og jeg her siden hun var 3 mnd slitt med å få henne opp i vekt noe som har resultert i stress rundt amminga stort sett hele tiden. Må h brukt nesespray for å få igang melka og ammet på et stille sted. Er nå i den situasjonen at hun ikke er så interessert i pupp, foruten på natta. Hun er ikke oppe i fulle måltider, langt fra og jeg er livredd for vekta hennes. Var 2900 v/fødsel og er ca 6900 nå, 67 cm. Hun får pupp om hun tar ca kl.08, så tilbys hun grøt evt most frukt ca 2 timer etter. Sover ca 2 timer fra 11-13, tilbys pupp men vil som regel ikke ha når hun våkner. Får middag, evt most frukt/grønnsaker enten med en gang eller 2 timer etter pupp. Sover ca 1- 2 timer fra 16-17. Tar da som regel pupp kl 17, tilbys grøt kl.19 og legges og tar "fast" nattapupp" kl.20. Våkner da igjen ca etter 3-4 timer for pupp, inget annet nytter enn pupp. Og så en gang til ca kl.03-04 for pupp. Sover til ca 08.00. Til måltidene får jeg i henne alt fra 10 ml til 120 max. Er jo på langt nær fulle porsjoner. Hun drikker bra, mest vann med sviskesaft innimellom. Tar ikke melk på flaske så kan ikke passes av andre...

Hvordan skal jeg gjøre dette med pupp og ikke pupp, må jo pumpe meg når hun ikke vil pga spreng...

Hvordan gjør dere dette? Gråter flere ganger for dag da jeg føler meg veldig usikker og er sliten. Finner ikke ut av dette med mat og amming. hvor mange timer lar dere det gå mellom amming og mat? Hvor ofte ammer dere? Kan jeg forsøke nattavvenne henne, eller er det tidlig da hun ikke spiser fulle porsjoner mat? trenger sårt råd, kommer meg ikke ut pga all dette styret rundt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville nok snakka med helsesøster, hun har nok de beste rådene å komme med!

jeg vet ikke helt hvor mye sara spiser, men det går mye i pupp ennå. kunne tenke meg å få i henne mer fast føde, men hun er ikke så interessert.

 

men nå er de så store, trenger vi ikke stresse sånn med denne puppen, de kan heller få mer vanlig mat, tilby middager og grøt før hver pupp, (det gjør vi, får hun pupp først, er hun altfor mett til annet)

 

vil hun ikke ha mm fra flaska? har du prøvd med mme?

hvis hun tar vann fra flaske, og forstår teknikken, burde hun da ta mm, også?? ville prøvd litt til, siden hun forstår sugeteknikken!

fordelen med å kunne gi mm/mme fra flaske, er at du vet med sikkerhet hvor mye hun får i seg!

 

tror dessuten det er ganske vanlig at de mister interessen for puppen nå som de oppdager mer og mer mat, forskjellige grøter og middager og smaker er nok spennende!

 

jeg pleier (når jeg har pumpa meg) å lage kveldsgrøten av mm, så den skal bli ekstra mettende og næringsrik, hvis du er bekymra for vekt, kan du jo bruke mm i alle grøtmåltidene?

 

det hender jeg også blir bekymra for vekta til sara (helt uten grunn...) og da tar jeg meg en tur til hs og veier, og ber om utskrift over vekstkurven hennes, og det pleier å berolige meg!

snakk med helsesøster, du!! :) så blir du nok beroliget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

kjente meg veldig igjen i det du skiver, har også ei som sliter med å legge på seg, men hun var 3780 når hun var født da. hun er 8 mnd idag, og igår veide hun 7120 gram. hadde en periode der hun var veldig uinteressert i puppen, men fant ut at jo mer jeg stresset med det jo verre ble det.. er blitt bedre no når jeg ammer, om hun snur hodet vekk maser jeg ikke på henne om å spise mer, og nå spiser hun mye mer/lenger enn før:) ho tar heller ikke flaske,(bare av og til under tvil) men prøvde koppene fra Avent, og de drikker hun av om jeg tar ut den flappen på baksiden så hun slepper å suge.. har du prøvd det?:)

har også funnet ut at de middagsglassene som er tomat i er de hun liker best så da holder vi oss for det meste til de:) har prøvd meg frem med "alle" grøt pakkene i butikken og haar funnet 2 typer ho liker, spesielt den fra småfolk med bringebær i!!! :)

ahr vært hos hs mange ekstra ganger, og hun sier at så lenge hun er frisk og rask og i godt humør er det ingenting å uroe seg for, så har endelig begynt å slå meg til ro med det. Er ikke noe gøy å gå å uroe seg for vekta hele tiden, veldig slitsomt å gå å tenke på det hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...