<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 hvor gml synes du bar burde være før de får drikke red bull?
WildPrincess Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Syntes ikke barn burde drikke red bull i det hele tatt... er jo spekket med koffein og skjønner ikke helt hvorfor de skal ha i seg det.
Wannabemamma - gravid:) Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Enig med WildPrincess! Uaktuelt og helt unødvendig.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Når de er klare for å bøtte innpå med kaffe er de klare for red bull. Altså (for de fleste) fra 16-17 og oppover ;-)
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 trodde faktisk det var en nedre aldersgrense på disse drikkene.. men det var kansje før det.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 De var iallefall ulovlig i norge før pga det høye koffein innholdet. Vet ikke om de er det nå lenger... Smaker ikke battery omtrent det samme? Er det koffein i de? kanskje det er et godt alternativ til barn?
*En rosa og en blå* Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Det er jo ulovlig å selge red bull i Norge, så da er det vel heller tvilsomt at det er satt noe aldersgrense på de. Verdt å tenke på at red bull inneholder dobbelt så mye koffein pr liter enn det som er satt som øvre grense i Norge, og er i Norge regulert i samme kategori som legemidler. Det er faktisk 3 dødsfall i Sverige som svenske leger nå undersøker om har noe sammenheng med inntak av red bull. Jeg ville aldri kjøpt red bull til noen barn!
Randis Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Barn og voksne kan få urytmisk hjertefrekvens av redbull. Ingen av mine får røre det så lenge jeg bestemmer.
Trulte76 Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 redbull er jo forbudt i norge pga det er så mye koffein i de. Men de som er i norge, battery og burn står det faktisk aldersgrense på. På Burn står det ikke egnet for barn under 14 år (hadde en i kjøleskapet ) Og de er ikke fult så mye koffein i som redbull..
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Før stod det på red bull bl.a at de med hjerteproblemer o.l ikke skulle drikke det og det var 16 årsgrense på å få kjøpt det. Samme gjelder vel battery så vidt jeg vet, gjaldt hvertfall da. Ville ikke latt noen under 16 år fått det av meg ihvertfall
mor_til_2_84 Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Jeg jobber i butikk der vi selger både burn og battery. Og jeg har ikke lov til å selge til noen under 14 år. Men tviler på at dette er et produkt jeg ville kjøpt til mine unger, aldersgrense eller ei..
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. juli 2008 jeg har alltid satt 16 år som en aldersgrense.. men nå, har mor til min stesønn (som bor hos oss) latt han kjøpe en halv kasse med red bull... han sitter våken i flere netter og spiller på data... han er 14 år gml.. (han er på ferie hos mor nå) jeg blir frustrert....
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Jeg mener red bull og andre koffeindrikker er noe "barna" (når de er vokse) bør skaffe seg selv slik som med alkoholholdige drikker.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. juli 2008 men, det er vell ikke noe vi kan gjøre/ si i forhold til dette... derfor det er frustrerende...
*-* Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Man skal selvfølgelig være veldig forsiktig med å blande seg inn i det andre hjemmets måte å oppdra barn på, men hvis det er dere som har hovedomsorgen så mener jeg det er greit at far tar en telefon til mor og sier at han ikke vil at gutten skal drikke en halv kasse redbull fordi det kan være skadelig. Om mor vil høre er jo en helt annen sak, men det kan jo oså hende at hun er blitt overtalt av sønnen sin og egentlig ikke har tenkt over hva hun har kjøpt til ham.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. juli 2008 gutten bor full tid hos oss ja, men mor har ordnet hemmelig nr,slik at vi ikke kan ringe henne... (psyko) og om vi prøver å ringe hustelefonen, tar hun den ikke.. men vet at om hun hadde svart, ville hun bedt oss reise til helvette.. er ikke mye solide greier i det hodet... og.. hun VET hva hun har kjøpt.. prøver å få ungen til å like det bedre å være der, ved å la han gjøre hva han vil, spise hva han vil... osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå