Gå til innhold

hvor mye og hvor lenge blødde dere etter utskrapning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått en uke nå..akkurat idag...

Blør ikke mye men det kommer blodtilblandet væsk..spesielt om natten.... foretok dette i tyrkia, så litt redd for infeksjon eller noe skal være gale... men det er vel normalt..

Hvordan var det med dere andre etter noe slikt? Jeg var kommet i uke 10!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei... jeg var også i uke 10 da jeg tok utskrapning....

blødde lite de første dagene... så begynte det å blø en del i et par dager før det gikk over til spotting... så sluttet det helt etter ca 8-9 dager....

Var på kontroll på sykehuset etter ca 14 dager på grunn av smerter på høyre side... men de sa at om man har en infeksjon er det fryyyktelig vondt! Om du er usikker kan du ringe gyn avdelingen på sykehuset der du bor?!...

Skrevet

Vært til fast lege nå... og har fått time på kk, men ikke før om ca en og en halv uke, fordi jeg har vært innlagt på sykehus utenfor europa.. og de må ha svar på en prøve først...

lege så at jeg hadde et sår med noe hvitt og svart i over åpningen til livmormunnen??? tror det var det hun sa..ble litt stressa..

hun mente det var fra tangen de har brukt for å holde åpent når de foretok utskrapningen og at de evt har svidd av noen årer pga blødning...

kjipt å vente så lenge....

Skrevet

Det var lenge og vente ja! de er vel strenge på det med sykehus opphold i utlandet!

Sa legen noe om det hadde noe å si sann fremover eller?! Skjønner godt at du ble stresset ja!

Skrevet

Nei...hun trodde ikke det., blir stressa likevel jeg. jeg måtte ta det opp med lege ved kk...

Det går vel oftest bra.....håper jeg... vil ikke bli steril akkurat...

de føder jo barn i tyrkia og,,, så jeg håper legen i tyrkia vet hva han driver med.. :-) hmmm..

Reiser ikke gravid til syden flere ganger iallefall....

Skrevet

nei... skal til tyrkia jeg også i september! Så om det ikke klaffer denne pp'en vil jeg også være under 3 mnd på vei eventuelt om jeg skulle bli gravid før den tid! Er litt skeptisk til det da jeg hadde MA forrige gang!

Men du måtte ta utskrapning der eller?!

Skrevet

Ja... det var lite kjekt..

Ble innlagt pga blødning.. de kunne ikke engelsk på posten, ikke legen heller... tolk var med til ultralyd..da slo hjertet. etter dette ville de gi meg ulike tab. og injeksjoner uten at jeg viste hva det var, eller hva det var for.....ble og kledd i flott sykehus kjole med knepping i ryggen...følte meg som i reklamen for reiseforsikring :-)

Dagen etter slo ikke hjertet, og jeg måtte ta utskrapningen like etter..

Det som var ekkelt var at de ikke kunne forklare meg hva som skulle skje... jo på tyrkisk..så jeg var ganske redd der jeg lå inne på operasjons salen..

Skrevet

For en forferdelig opplevelse!! Det var ille nok i Norge, liksom.. Håper alt er ute, og at du kommer fort i rute igjen. Jeg var 11 uker på vei da jeg hadde utskrapning forrige mandag. Blødde i 2 dager, og etterpå hadde jeg litt lysebrun utflod i 5 dager til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...