Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Var på ultralyd i dag for å finne ut hvor langt på vei jeg var. Siste blødning var 25 april, så ut fra det var jeg 11 uker på vei, men knøttet var bare 6 mm langt, noe som tilsvarer 6 uker og noen dager.. Ellers så heldigvis alt fint ut. Men kjedelig å være så lenge "ekstra" her i usikkerheten på 1.tri..
smurf 77 * har født Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 uff, nei det var ikke gøy. godt at alt var bra og at lille hjetet banket da.....! lykke til videre!
kosemoms♥med ny spire Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Åååh så kjipt da Ble også satt mange uker tilbake da jeg var på ul i går, så skjønner frustrasjonen:S
Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2008 Testet gravid for 3 uker siden, men har jo som nevnt ikke hatt mensen siden april så var egentlig bare treig med å teste.. Har sikkert hopp et over en mens eller noe. Eller blitt gravid og mista. Var det gynekologen trodde.. Men syns det er litt rart at det ikke har blødd ut.
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 I dag var jeg til UL og ble satt 2 (!!!) uker tilbake... Det vil at jeg ble gravid samme dag som mensen egentlig skulle komme, og samme sag jeg testa. Jeg fatter INGENTING. Men hun så et lite hjerte som slo... ble satt tilbake fra 8 uker til 6 uker... hmm... Det er jo IKKE mulig... vi hadde oss til en gang den mnd, så HJELP!... Kan det være slik at det er vanskelig å se så tidlig... ?
Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2008 De setter jo termin ut fra lengden på embryo da. Det vil jo sikkert være visse variasjoner i veksten.. Vet ikke dette sikkert, men det virker jo logisk. Ei venninne av meg mente hun visste med sikkerhet når befruktningen skjedde og reagerte på å bli satt tilbake på ultralyd. Men det var hun som hadde rett tilslutt!
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hmm... ja, for det kan umulig stemme på meg! Jeg får bare bruke terminkalkulatoren på BIM fortsatt og så får jeg se om 3 uker da jeg skal ha neste UL! Off...kjedelig!
hjelpmegkanskjemammatilto Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 sier jo at det kan være veldig vanskelig å si så tidlig, ettersom det er stor forskjell i hvordan det vokser, kan gå veldig sakte i begynnelsen å så plutselig skyte fart.. så kan vel ikke stole helt på beregningen så tidlig i svangerskapet. Ble selv satt 1 uke tilbake i dag.. men det var ikke sikkert, ettersom det var 2 der inne..
Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. juli 2008 Kan jo hende at de vokser saktere når de er to da. Men en uke (eller to) for den saks skyld er jo ikke så mye. Det jevner seg sikkert ut etterhvert. Litt verre med fem. Hehe;) Men tar det egentlig ikke så tungt. Trodde ikke det stemte med elleve uker så var forberedt på det. Bare kjedelig at det ble så mye. Ville helst vært lengst mulig på vei for å slippe abortrisikoen i litt større grad.
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Åhh.. enig med deg der! Vil ut fra 1.trimester, men nå er det enda lenger til jeg får det!
Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2008 Er rart det der. Man er glad for å være gravid men samtidig livredd for at noe skal gå galt så helst vil man bare være ferdig med hele greia. Men, men.. Vi får vel bare prøve å slappe av og så går det vel helst bra. Ikke mye man får gjort fra eller til uansett. Bortsett fra det generelle med kosthold ol.
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Hva så du på Ul i dag da? Jeg såg ingenting som lignet en baby ivertfall, men jordmor så alt hun skulle, pluss hjerte som banket. Det så ikke jeg engang. hehe... ikke lett dette her.
Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2008 Så bare en liten bønne som pulserte egentlig (tydelige, jevne hjertedunk i følge legen), men kunne ikke akkurat kjenne det igjen som en baby. Hehe:) Og så "matpakka" (plommesekken) siden av da. Selve embryo ble målt til 6 mm.
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Her var embryoet bare 3,3 mm langt, og det er jo ikke mye!! Off, nå ble jeg engsteligt for at det er noe galt... åhh! Ikke så jeg at det var hjerteslag engang, men Jordmor sa hun kunne se hjertet! Hm.. jaja.. får bare smøre meg med tålmodighet og vente til slutten av juli, for ny ul.
Engodmagefølelse Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2008 Jordmor er jo trenet til å se sånt da, så sålenge hun så det hun skulle kan du sikkert bare slappe av. Det var jo noen over her som bekreftet at de vokser i rykk og napp så plutselig skyter den fart skal du se. Lenge å vente til slutten av juli da.. Men kanskje greit at den får litt tid på seg så du får se mer neste gang. Håper alt går bra for deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå