BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 I helga var vi paa overnattelsesbesoek hos noen venner som bor ganske langt unna oss (ca 1,5 time i bil). Saa siste kvelden, da vi skulle dusje etter tur, bad mannen min hente noe for han som laa i bagen hans. Da fant jeg en pose fra apoteket som laa i ei aapen sidelomme, og maatte jo bare se oppi hva han hadde vaert og kjoept. Joda... Det var altsaa ei eske med folsyretabletter!!! Jeg ble helt paff og loep paa badet for aa spoerre hva dette skulle bety. Han ble liksom litt flau, og sa at det maatte vi jo ha naar vi skulle begynne proevinga snart..! (Han hadde villet vente med aa gi meg dem til et spesielt oeyeblikk!) Men da jeg spurte om naar det blir da, ble han smaairritert og sa at jeg maatte ikke stresse han saann hele tida, for det var det som satt den stoerste bremsen paa det hele, og at jeg maatte vaere tolvmodig. (Har ikke gjort annet enn aa gaa og vente i mange aar jo!!!) Saa naa sitter jeg igjen med masse blandede foelelser, som spenning og glede for aa ha sett at han har tatt det skrittet, men irritert og frustrert fordi jeg ikke kan snakke med han om det for aa finne ut av naar jeg kan begynne aa ta disse tablettene (han vet ogsaa at jeg maa begynne paa de tre mnd i forveien) og naar vi kan begynne proevinga! Det blir saa abstrakt og fjernt likevel, og jeg foeler meg sinna som om han har gitt meg helt falske forhaapninger. Hva er det han egentlig vil??? Og naar??? Jeg blir sproe snart!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 så hyggelig!! dette er et stort skritt på veien:) Men jeg ser du skriver at du må begynne med folat 3 måneder før prøvingen, det er helt feil. Du skal begynne 1 måned før:)
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2008 aa.. de sier 3 mnd foer her i Spania, skjoenner du. Det foerste jeg tenkte var ogsaa det, at dette var et stort skritt i riktig retning, men jeg fant jo fort ut at han fremdeles staar bom fast der han alltid har staatt, og at jeg egentlig ikke skulle ha funnet tablettene. Jeg blir innmari frustrert altsaa! Jeg er jo saa spent og gira selv at jeg blir helt i ubalanse naar det dukker opp slike "falske forhaapninger" foran meg...
Tweak Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Det er bare å begynne på folat så tidlig som mulig. Det gjør ingen skade! Jeg leste en vitenskapelig artikkel (som jeg ikke husker forfatter på...) der de hadde gjort kliniske forsøk, og fant gode resultater av folat opptil ett år før befruktning. Så det er bare å bruke :-)
Arytai Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Jeg trodde det var 2 måneder før og tre måneder ut i svangerskapet med folat... Men lykke til, virker jo som at han begynner å forberede seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå