Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det slik at dere bare så en tom fostersekk ved UL? Det skjedde i mitt tilfelle i dag 7 +6, når fikk dere mensen tilbake etter utskraping?

Når evt begynte dere å prøve igjen?

Håper på svar. Hilsen en som er litt ulykkelig i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fant bare en tom fostersekk...ikke noe hjerte som slo.

Fant ut at det var en MA i 23 Januar, fikk utskrapning da og i midten/slutten av mars alerede satt spira på nytt. Så man kan begynne ganske fort i gjen altså.... Men jeg tror de anbefaler iallefall 6 uker etter utskrapning for at "sårene" i livmora skal gro. Er nok ikke noe kult med infeksjoner og sånn inni der.

Skrevet

hei, jeg hadde en ma med utskrapning i april/mai, da trodde jeg at jeg var 11 uker, men fosteret var kun 6.... jeg så et lite dødt foster, men ingen hjerteaktivitet. fikk mensen igjen 29.mai og er nå gravid med en liten mars spire....håper det går bra nå.

det er lurt å vente med å prøve igjen til du har fått tilbake mensen en gang. det var rådet jeg fikk av gyn.legen på bærum!

lykke til -håper det ordner seg for deg snart igjen!

Skrevet

Huff, dette unner jeg virkelig ingen. Skjønner at du er ulykkelig i dag, det har du all god grunn til.

Opplevde MA i desember, utskraping dagen etter. Det tok hele 3 mnd å få tilbake mensen, og da hadde jeg i tillegg vært på en akupunkturtime for å få den tilbake også. MEN... for å se det positive på det, så ble jeg gravid igjen allerede 2.pp (selvom det ble noen mnd). Vi prøvde igjen første mens, vi. Hadde ikke tålmodighet til å vente lenger.

LYKKE LYKKE TIL!!!!!! Er sikker på at det ordner seg igjen for deg veldig snart.

Skrevet

Takk for trøstende ord jenter. Får trøste meg med at i følge lege var dei iallefall ikke noe galt med meg og mannen som førte til MAen. Blir jo litt mistenksom når man har opplevd både en MA og en SA men men. Håper jeg blir fort gravid igjen nå.

Masse lykke til videre med graviditeten jenter.. Klem klem

Skrevet

Det er som regel fosteret det er noe galt med, ja. Så det er bare å prøve igjen. Alle gode ting er (for deres del) 3 - Garantert!!!!

Klem til deg og!

Skrevet

Trist at sånt skjer, men det er nok en grunn til det. Er ikke fosteret levedyktig, så blir det sånn..

Skrevet

Jeg opplevde en MA i slutten av februar, var på ul i uke 11, men der var det et foster som tilsvarte ca 6 uker uten at hjertet slo.

Jeg fikk mensen tilbake ca 4,5 uke etter utskraping, de sier at den stort sett kommer mellom 4-6 uker.

Vi ventet en mens, og jeg ble gravid på 2 pp, er nå 12 uker om noen dager.. Det er litt forskjellig hva de anbefaler, noen sier at man kan begynne med en gang, mens andre sier at man burde vente en mens. Fordelen med å vente er at det kan være lettere å beregne termin, men bortsett fra det så har jeg lest om flere det har gått kjempefint for selv om de ble gravide igjen med en gang.

Tror du bare burde kjenne på dine egne følelser, og hva som føles riktig for deg! Det er en trist beskjed å få, og det er viktig at man bearbeider følelsene sånn som det føles riktig for deg.

Lykke til videre!! Klem fra meg.

Skrevet

Tusen takk for svar snoopy. Venter nok en mens, så prøver vi noen måneder selv, går ikke det blir det inseminasjon for oss.

Ble jo gravid dagen før jeg skulle på riksen for videre utredning

klem klem

Skrevet

Hei.

Svarte på det andre innlegget ditt også. :)

Som sagt hadde jeg en MA i slutten av nov. Jeg var i uke 13 da legen konstanterte at det ikke var liv lenger. På sykehuset mente de at det ikke hadde vært liv siden uke 9.

Jeg fikk tilb mensen etter 5 uker og begynte å prøve med engang.

Jeg tror man føler veldig på det selv.

Det har tatt oss 6 måneder før spira satt igjen nå i juni... Og to Pergo-kurer måtte til, da jeg ikke har fått el etter MA`en...

Lykke til videre!

Skrevet

Dere som gikk med et dødt foster i flere uker, hadde dere noe blødning?

Skrevet

Takk for svar :o)

MASSE MASSE lykke til Pergo-spire etter MA....

Denne gangen går det jo supert for deg...

Varm klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...