Gjest Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Og pleier barna ofte å overnatte hos besteforeldrene?
Poteto Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 her er vi skikkeli bortskjemte med pass.. hun såver der ca 2 gonger i mnd. dei sier aldri nei å spør ofte om dei kan ha hun noen timer.. er første barnebarn.. fikk nr 2 for noen uker siden, så blir sikkert ikke så ofte mer, men skal ikke klage.. (svigers) mine foreldre har ho ikke så mye. min mor jobber på båt å pappa jobber mye.. så er lite pass frå deres side.. men har dei tid så har dei ho gjerne eit par timer..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 I praksis så har det på jenta vår på 3 blitt en helgeovernatting (2 netter) hos Bestemor i fjor, og sannsynligvis en natt hos Farmor snart (Farmor er plutselig blitt fryktelig populær), mens pass på kvelden etter leggetid har vel vært 2-4 ganger på de 3 årene. Men pass på dagtid et par timer hvis vi voksne skal feks male hus eller liknende er det mye av. Kanskje et par ganger i mnd. Jeg syns vi er kjempeheldige som har mødre som ønsker å være såpass involvert )
Honningmelon Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Eldste overnatter borte ganske ofte, fordi han selv spør om det. Og vi har besteforeldre på begge sider som stiller opp. Minste har kun sovet borte èn gang foreløpig. Ellers så stiller de opp med barnepass ofte. Ikke så ofte vi trenger pass egentlig, men de spør om de kan få låne de litt :-)
Tinky Winky Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Tja, det er vel ikke ofte. 2 ganger pr. år max...
Kjukka Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Svigers passer henne ca. 2 netter i mnd. og noen timer midt i uka. Foreldrene mine passe henne ALDRI... ikke fordi de ikke vil, men jeg stoler ikke nok på de.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Et par ganger i måneden på overnatting kanskje... Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere... Men han eeelsker å være der, og vi eeeelsker å ha litt tid for oss selv Kunne nok vært der oftere, for de sier aldri nei, og han ville vel bodd der hadde det vært opp til han, hehe Men jeg liker ikke å spørre for ofte, er redd de skal syns d er ekkelt å si nei, selv om jeg egentlig vet at de svarer nei hvis d ikke passer. Han er halvannet år snart. Foreldrene hans har han ikke sovet hos enda, ting tar litt lenger tid der. Men blir nok endel overnattinger der også etterhvert Og nå skal min bror og samboeren sin søster også ha han på overnatting etterhvert Men jeg liker å ta ting gradvis
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Ca annenhver helg er eldste på overnatting der (de er besøkshjem for en litt eldre jente og de trives så godt sammen). Yngste sover bare hos dem når vi skal noe (mor som ikke heeeelt klarer å slipp;). Men når vi spør, så får vi ikke nei, med mindre de skal jobbe.
"husmor"med lille Nora Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 vi er bortskjemte.. får pass så og si når vi trenger. har søstre,svigers, mamma når hun er hjemme fra båt.. pappa å dei våger ikke ha på overnatting men passe gladlig noen timer på dagen/ettermiddagen.. men sånn ca 1 natt i mnd og noen timer i mnd.. er som oftest at de vil passe. ikke for vi spør..
*Smiley* Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 ca 1 gang i uka.Ikke fordi vi trenger det men de elsker å være sammen med barnebarnet og han syns det er topp selv. Så det er mer for dems del en vår egen:)
iznogood Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Fo mitt vedkommende; Aldri. Hverken min familie eller hans familie :-(
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 iznogood nå ble jeg lei meg på dine vegne spesielt siden du satte et trist fjes bak..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Ser de ganske ofte.. Minst 1 gang pr uke hver av dem.. Mine foreldre litt oftere enn hans, men vi drar til svigers minst 1 gang i helga og prøver å få til ellers i uka også.. Han har aldri overnattet hos svigers, da de vil vente til han blir større.. Noe vi synes er helt greit.. Han overnatter relativt ofte hos mine foreldre.. Heldige er vi som har besteforeldre som er så glade i han =)
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 JOda, det er ofte, og det hender de sover der også, har en på 10år, ei på snart 3år og ei på 1år.
iznogood Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 det var ikke menigen å spre nedsig, altså. men jeg synes det er trist at min mor har mer en nok med å bry seg om min brors barn. han bor veldig langt borte - vi bor 4 km borte... min mor husker ikke på mine barns bursdager (ikke så mye som en telefon) og har ikke hatt tid eller anledning å besøke barna mine i hele år. for hun må tenke på segselv! og alt på sin egoistiske agenda (ja, jeg er litt sur) barna mine er heller aldri invitert på besøk til henne. annet enn at elstemann kan komme når min bror og hans barn er på besøk... for da kan han være lekekammerat. farmoren til de yngste har aldri sett dem. hun tok den politiske beslutningen at da jeg ventet midterste at hun umulig kunne ta på seg å være farmor til flere barn. hun måtte fokusere alt på å være bestemor for de barnabarna hun alt hadde. abort ble vel også foreslått i den samtalen. jeg synes det er synd for barna mine at de ikke har familie som vil bry seg om dem.
Mammaen til Turid Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 vesla vår er bare 3 mnder og blir lånt bort et par ganger i mnden.. vesla storkoser seg og det gjør også besteforeldrene.. så hvorfor ikke..? nårdet gjelder overnatting, så blir vel det så ofte som vesla vil (hvis det passer for besteforeldrene..), opptil et par ganger i mnden tenker jeg... MEN ikke ennå.. =) selv om hun skal på overnatting i september 2 helger på rad..(!) ene helga skal vi på show og så ut og spise, helga etterpå er det firmatur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå