Gå til innhold

Får dere hetta av flått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere selv har eller barna? Jeg kjenner jeg får litt noja, men sjekker godt hver kveld og bader de endel for å få skikkelig bukt med disse ekle krypa.

Og, dere som har dyr (hund/katt), finner dere mye på dem? OG - hvor bor dere?

Jeg har til nå funnet kun èn på katten (utekatt), heldigvis, og vi bor i Rogaland. Tror det er ganske mye her i området.

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

JEPP.

Hater de krypa, har heldigvis ikke fått flått på meg, søta eller pappan.

Men når jeg fant en på bikkja så frika jeg helt ut. Hadde på meg gule oppvaskhansker for å fjerne flåtten ;-)

Skrevet

nei.. tror ikke det er så mye her.. (Hordaland) ikkje her i område vertfall..

men sjekker en del viss me har vore å lekt i gress

Skrevet

Bor på nordjæren jeg også, katta vår er ute hver natt + noen timer på dagtid, og i løpet av 3 år har hun hatt flått en gang. Stoooor forskjell fra kattene til venninne på Tromøya som hadde 15 etter hver natt ute (men så er jo Tromøya litt særtilfelle også da, hvor de faktisk har blitt rådet til å vaksinere seg etter at 4 av 25 tilfeller av (farlig) flått kommer derfra). Kan ikke si jeg får hetta her hjemme, men sørover og innover i marka er jeg litt mer bekymret...

Skrevet

Første gang jeg fikk flått fikk jeg helt hetta ja. Fløy rundt som en gal, så det tok lang tid før mamma fikk roa meg ned såpass til å få tatt flåtten. Hehe:)

Andre gang jeg fikk flått var et par dager før jeg fødte sønnen min. Var rolig, men redd for at det kunne skade sønnen min. Fikk en reaksjon et par uker etterpå, så måtte begynne på antibiotika. Ekkelt!!

Men når datteren min fikk flått var jeg faktisk helt rolig. Jeg tok den ut selv (Noe jeg ikke hat tørt på hverken meg selv eller dyr). Må man så må man, og gudskjelov ble ikke datteren min skremt;)

Skrevet

Hehe...jeg er kurert for noia siden det nesten er rutine å plukke flått av katter og unger...og en skjelden gang oss voskne.. Vi har svineriet i hagen. Har hjort og rådyr som besøker oss på kveldene og natta....grrr...

Vi bor på nordvestlandet.

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Nei, jeg får ikke hetta.

Vi har hytte på sørlandet og der er det mye flått. Guttungen fikk faktisk flått der i fjor selv om han bare var 8mnd da vi var på ferie. Tror pappaen hadde hatt med 1 inn på klærne som datt av og satte seg på guttungen.

Når vi er der nede sjekker vi oss for flått hver kveld hele gjengen. Rekorden er vel 20-30 flått på ett ben...

Skrevet

jaa. hater sånne små kryp! eg sjekker både meg å Nora når vi har vært ute.. eg dusjer som oftest hver kveld når det er varmt ute så sjekker meg nøye da. Bor i Hordaland

Skrevet

Ja, jeg får hetta! Det var en som nesten klarte å feste seg her om dagen....men godt jeg dusja når jeg gjorde. Vi bor rett ved skogen.

Mannen min hadde en ifjor.

Når vi passa på en katt for en venn pleida den å komme full av flått etter å ha vært i skogen her....så her i skogen er det noen flått ja.

Skrevet

Jeg har helt panikk for de hehe :)

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor i grunn, vi har hytte ved sjøen i telemark, et av de stedene hvor det er mest flått :) men jeg har aldri hatt flåttbitt.

Er oppvokst på den hytta og har lekt gjemsel i rosebusker osv, men bitt har jeg aldri fått..

Pappa som var oppvokst på samme hytte hadde heller aldri hatt flåttbitt når han døde som 47 åring.

Skrevet

Uempatisk som eg er så får eg heilt panikk når dei er på meg, men har ingen problem med å fjerne dei fra folk og dyr. Ekle er dei, men ut må dei. Det er ein del av dei der eg bur, og har budd, sør i hordaland og nord i rogaland. Finner mykje på bikkja når han har vert i busker og skogen.

Skrevet

JA!!

Æsj og fysjom.

Aldri hatt selv, men hunden vår har hatt noen.

Skrevet

HI her igjen. For lurer egentlig på hvor farlig det egentlig er....

De sier jo at om man fjerner den innen 24 timer fra den er satt seg, går det somregel bra. Men når de skriver hele førstesida på VG "DØDSFLÅTTEN ER HER!!!!!!!!!!!!!" kjenner jeg jeg friker litt ut når jeg ser en.... =,( *hjeeeeeelp*

Lillegutt på 5 år har vel hatt 2 eller 3 (gjennom hele livet)

Vesla har ikke hatt

Jeg har hatt èn - PÅ PUPPEN når jeg ammet, og fant den 1.november!! (liiiiitt sen sommer kanskje, hehe)

Gubben tror jeg heller ikke har hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...