Gjest Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg holder på å bli gal.... skal jeg gå hele svangerskapet denne gangen også så sliter jeg VELDIG..... Sliter allerede.... (etter 2 kvalme uker...)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Det som funka på meg nå var ikke det som funka på meg sist (da funka ingenting), så du får prøve deg litt frem, men foreløpig syns jeg det hjelper litt å spise lite og ofte (et knekkebrød med hvitost ca 2. hver time), spise mat som ikke er veldig krydret og vondt å få i retur hvis man ender opp ved doskåla (derav knekkebrød med hvitost - smaker lite, hehe), spise det som frister og ikke noe annet (appelsisaft og sjokoladepudding (av alle ting) var plutselig kjempegodt). Legg deg ned og ta det rolig - jeg blir mye dårligere av å være i aktivitet (derav sykemelding og sofasliting). Ta en dag (eller en time) av gangen - jeg blir sprø av å tenke på at hvis dette blir som sist så har jeg minst 11 uker igjen med denne kvalmen og forferdelige luktesansen.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 hadde jeg visst at det gikk over rundt uke 12 hadde jeg vært sjeleglad...........(eller har du ca 11 uker igjen til fødsel?) Prøver å spise lite og ofte, men syns ikke det hjelper særlig... tar også kvalmestillende (forskrevet av lege) men de hjelper ikke så mye heller... Syte syte..... skal skjerpe meg litt.... off...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Neida, forrige gang roet det hele seg rundt uke 20 eller deromkring, jeg er 8+0 i dag. Hadde det vart hele svangerskapet hadde jeg jaffal vært deppa. Men uansett, en dag av gangen er bedre enn å "telle ned" hele svangerskapet syns jeg ) Lov å syte - det er helt grufullt mens det står på!
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Gleder meg til i morra! da skal jeg få vite hvor langt jeg er på vei. (har ikke hatt mensen på hvertfall 6 mnd...) Skal på ul i morra. Tror jeg er mellom 5 og 9 uker en plass...... Sist begynte kvalmen i uke 7 el 8. (eneste jeg har å gå ut etter foreløbig)
lille spira Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 hmm.. Det som virker på meg når jeg får sånn oppkastfølelse er å ha hendene under kaldt rennende vann og så avkjøle ansiktet, spesielt rundt munn/nese med de kalde hendene etterpå Men nå har min ordentlige kvalme gått over da(heldigvis!!) - og jeg har bare sånn oppkastfølelse sånn innimellom. Men det hjalp litt da jeg var kvalm hele tiden også - i allefall så kastet jeg mindre opp hvis jeg gjorde slik Ellers hjalp lakris til å begynne med - helt til det bare sa stopp og jeg ble kvalm av lukta Og drikke litt hele tiden. Vann med isbiter er godt - med f.eks frukt oppi så blir det litt smak også Kjenner jeg er skikkelig glad jeg er over den kneika der - og at jeg ikke har fått det hele svangerskapet - da hadde jeg nok blitt lettere sinnsforvirra etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå