su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Gutten vår på nesten 4 mnd viser tendenser til å ville suge på tommelen. Dette får pappa'n til å få heeelt hetta, han har et søskenbarn som ikke sluttet med tommelen før hun var i tennårene, så han har litt skrekken for at gutten vår skal bli likedan. Han vil ikke ha smokk. Så pappa'n tar bort tommelen når han ser den i munnen.. Mens jeg tenker; det er vel ikke så farlig om han sutter på tommelen? Greit, det er mye værre å slutte med det, man kan liksom ikke kaste tommelen eller gi den til kaptein sabeltann, men er det den han liker å kose med, så er det ikke så mye å gjøre med.. Og vi bør jo være enige om hva vi gjør med den saken! Hva mener dere??
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Vi gjorde som din mann ... tok ut tommelen og erstattet den med smokk eller annen kos i stedet. Har ei venninne som suttet på tommelen leeeenge (les opp imot 20-årene) og som anbefalte oss å prøve å få ham bort fra det. Det er visst veldig vanskelig å legge det av seg.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Minstemann her vil også suge på fingeren men får det ikke til, han får smokk. Jeg vil ikke at han skal ta fingeren av egen erfaring, sugde selv på fingeren til jeg var 16 så jeg håper inderlig at minsten ikke gjør det. Eldstemann har hverken brukt finger eller smokk annet enn bittelitt da han var heldt liten, han brukte smokk den første mnden og fingeren bare noen få uker etter det.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Det er vanskeligere å legge av seg ja, men hva skal man gjøre da? Det er ikke alle barn som tar smokk, så jeg ville ikke blitt overhysterisk. Finnes jo verre ting enn å sutte på tommelen. Jeg gjorde det selv da jeg var liten, og sluttet vel ikke egentlig før jeg var ca 12 år. Prøvde lenge å slutte før det av eget initiativ, men det gikk liksom ikke. Men det hender fortsatt at jeg ubevisst gjør det i søvne (veeeeldig sjelden nå da!), og at jeg våkner om morgenen og kjenner at tommelen har vært i munnen i løpet av natten...hehe...litt flaut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå