Gå til innhold

Bare svake streker på EL-testene (billligtester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd å finne el i to pp. Denne gangen var jeg sikker på å finne den, startet med blankt, deretter svak strek neste dag. Neste dag der igjen var streken også svak, og i går var den veldig svak (på vei bort).

Har jeg hatt eggløsning selv om strekene er svake? Altså svakere enn kontrollstreken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om mange som har lignende erfaringer... Det kan tenkes at testen ikke er sensitiv nok til å fange opp din hormonstigning.. På en annen side kan det jo tenkes du ikke har hatt eggløsning.. Jeg tror den eneste måten å finne ut sikkert på er å tempe..

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Når på døgnet tester du? Det er lurt å teste både morgen og ettermiddag/kveld da det er lettere å få korrekt positiv på kvelden.

LH er et hormon alle har i kroppen til enhver tid derfor er det lett å få falsk positiv om morgenen når urinen er konsentrert.

for at el-testen skal være positiv så må test-streken være like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken. Det kan godt være at du har hatt el, men noen har kun stigning i et par timer, så dersom du har testet en morgen - og ikke kveld, og negativt morgen etter kan du ha gått glipp av stigningen på kvelden :)

Håper du skjønte dette svaret selv om det ble langt... :)

Skrevet

Jeg har testet på kvelden alle gangene. Forstår ikke hvordan jeg skal tyde dette. Jeg har hatt el-slim forresten.

Kanskje stigningen min er så kort, og at jeg har bommet på tidspunktet?

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Ja det tror jeg rett og slett du har. at du har hatt el, men har bommet på tidspunktet og at du har kort stigning. Mange får positive tester to kvelder på rad, mens jeg eks: får kun knallpositiv en ettermiddag og negativ ettermiddagen etter. Det betyr jo bare at egget mitt blir slippet ca 12-24 timer etter mens de som tester positivt i 2 dager kanskje får slipp etter 24-48 timer :)

Skrevet

Ser du har det samme problemet som jeg hadde når jeg brukte de billige stripsene......jeg fikk ikke positivt utslag på de selv om jeg hadde el. Jeg begynte da med CB sin digitale eltest, og da fant jeg el med en gang. Gjett om det var deilig å slippe å tolke streker. Med den digitale får du vite med sikkerhet. Den er dyrere, men verdt hver krone.

Skrevet

OK, takk for svar alle sammen! Godt vi har dette forumet her altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...