Gå til innhold

Tips mot urolige bein og senestrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 3-4 ukene har jeg sovet så fryktelig dårlig om natta pga. at beina mine er så urolige. Får gjerne ikke sove før tidlig på morgenkvisten, og ender ofte opp med kun 3-4 timer søvn i løpet av natta. Er også plaget med senestrekk på forsiden av risten på foten. VELDIG takknemlig hvis noen har noen gode råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig plagsomt!!

Prøv å ta magnesium og kalsium med d-vitamin. Jeg startet med dette for noen uker siden og ble MYE bedre. I tillegg fant jeg ut at det er bra å gå en liten tur hver dag.

Noen kvelder er det likevel litt urolig, men som sagt er det blitt mye bedre.

Hvis det er urolig i bena, synes jeg det lindrer med isgele, smør forsiden og baksiden av leggene godt inn.

Håper noe av dette kan hjelpe deg:-)

Skrevet

Bio-Magnesium har funket for meg også.

Men også prøv å ligge med bena høyt, hjelper det og!

Skrevet

Jeg har rulla sammen en dyne og lagt under overmadrassen i fotenden av senga for å få hevet føttene, og det har hjulpet meg veldig. Kan ikke ligge i sofaen og se på tv, får helt mark i beina, men så fort jeg flytter meg inn i senga med beina "rett opp" gir det seg :-)

Skrevet

Tonic vann! Jordmor som foreslo det. Litt kinin i det, og det er krampeløsende. Hjalp meg når det var på det værste. Har faktisk gitt seg en del etter uke 34 disse krampene. Er i uke 40 f.o.m i dag :-)

Skrevet

Tusen takk for tips, alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...