Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Er 20 år og alenemor. Har søkt på kveldskurs på Tønsberg ressurs (www.tonsberg-ressurs.no) for å få studiekompetanse. Jeg skal begynne å få full med OS fra september. Det jeg lurer på er, betaler nav skolepengene? Eller hvis jeg eventuelt tar opp lån fra lånekassa, betaler jeg alt selv? Skjønner ingenting jeg! Frustrert Frøken.
Leeloo76 Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Du søker NAV om utdanningsstønad, dette er separat fra OS, så er det opp til dem om de innvilger det eller ikke. Lånekassen står du selv ansvarlig for, men lånet står jo fryst til du er ferdig med utdannelsen. Husk at lånekassen reduserer sin støtte hvis du mottar trygd over et visst beløp, det er en kalkulator på lanekassen.no hvor du kan regne ut hvor mye du kan få i lån og stipend. Du kan også søke om at de stryker rentene de årene inntekten evt. er lav etter at lånet har begynt å løpe. Hvis du skal utdanne deg videre kan du søke om utvidet OS til du er ferdig utdannet, normalt kan du få to ekstra år.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Takk Leeloo. Hvor mye kommer utdanningstønaden på? Jeg trenger å låne 48000,' totalt. Frustrert Frøken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå