mor_til_2_84 Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Har nettop lagt ut annonse på finn.no om at jeg gir bort en eske med klær mot at den blir hentet hos meg. Altså GIS BORT. Får så et par mail med spørsmål om jeg kan sende, og da svarer jeg at jeg ikke sender fordi jeg ønsker minst mulig jobb med å bli kvitt det. Får da svar fra den ene om at det var leit, hadde et lite håp osv, og så skriver hun hilsen studentmor til 3. Jeg svarer da at det er vanskelig for meg å få sendt pga at jeg ikke har bil på dagtid, og at jeg har bekkenløsning. Da sender hun svar tilbake og spør om jeg ikke kan få hjelp av noen?????? Den andre personen lurte også på om jeg kunne sende, og avsluttet mailen med at hun var trygdet og alenemamma... Hallo??? Det er greit at noen der ute kanskje ikke har det greit osv. Men er da ingen som spør åssen jeg har det heller. Jeg skal gi det bort, er det da for mye forlangt at noen kommer å henter det, når det står i annonsen at man skal komme og hente?? Mulig jeg overreagerer som blir grinete, men akkurat nå skulle jeg ønske jeg bare kastet hele eska i søpla... Fikk også en mail fra en som ville hente klærne. Han la ved tlf nr sitt, og skrev at jeg kunne ringe i morgen. Igjen, det er GRATIS! Da kan du vel ta opp tlf og ringe selv ihvertfall!!!??? Hormoner..... Grrrr...
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 jeg skjønner deg godt jeg, hadde tenkt det samme. det er gratis og da burde det ikke være noe stress og komme og hente uten spm. mye rare folk vet du.
mor_til_2_84 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Takk for at du ser det fra mitt sted. Følte lissom at de ymtet fram at jeg skulle vise sympati for deres situasjon, og ta i et tak for å få sendt det avgårde... Ble såpass grinete at jeg svarte: Mvh Gravid mor, med bekkenløsning, død bil, og trekkhund på 35 kg..... he he
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 hehe. det er jo synd på de, men et sted går jo grensen på hvor snill man skal være.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Det er kjempe stygt å spille på folks samvittighet! Og særlig i en sånn situasjon som din.. Mye vil ha mer tenker jeg litt da.. Om disse menneskene har det så vanskelig så skjønner jeg jo at de prøver seg litt og spørr om du ikke kan sende selvom det står at tingene må hentes,, men når du sier nei og de fortsetter å mase og i tillegg undertegner med sånt tøv så synes jeg ikke litt synd på dem engang..
mor_til_2_84 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2008 Det er greit nok å prøve seg, skjønner den. Men jeg, som du, reagerte også på måten de undertegnet... Hva forventet de da lissom? Skulle jeg svart at: Ja, men såklart, siden du er studentmamma til 3, så tar jeg esken på 10 kg under armen og går 2 km til postkontoret for å sende. Bekkenløsning eller ei, du har det jo tøfft, så er klart jeg gjør dette for deg? He he
snehvit77 Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hjelpes... Det synes jeg var utrolig frekt, hormoner eller ei. Nei den pakka hadde jeg gitt til Frelsesarmeen;-)
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 hei, jeg er en slik studentmamma person, som har vært en del på gies bort, men søker alltid på der jeg bor, gidder heller ikke denne sendinga, og skjønner ikke de som gidder det.. men, når det er sakt.. er det mange som ikke gidder å svare engang.. fant en annonse for jenteklær som skulle gies bort, der min svigerbror bor, og han skal hit i dg med fly.. har skrevet flere mail, da det ikke var noe tlf nr, men ikke fått noe svar... det synes jeg er dumt... er de gitt bort, så kan vell annonsen taes bort, og personen kan skrive : beklager, klærne er gitt bort.. er flere som ikke gidder å svare, når man sender mail. kjedelig..
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Høres ut som om det mennesker det alltid er så synd på, slike som bruker "stakkars meg" for hver en ting de skal oppnå. Hadde ikke gitt til dem, men noen som oppførte seg normalt.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Har opplevd akkurat det samme, så skjønner godt at du reagerer. Jeg skulle bli kvitt et TV på Finn.no. Solgte det KJEMPEBILLIG mot at det måtte hentes. Kunne ikke selv ta arbeidet.. Når dama dukka opp ville hun at jeg skulle bestille taxi til henne, hjelpe henne med å bære det ned (3. etg.). Sa at jeg ikke kunne pga. graviditet/svak livmorhals. Dama som av alle ting jobba som fysio på Riksen eller Ullevåll (husker ikke i farta) sa at det gjorde ingen ting og hun kunne jo ikke bære det alene, så hvordan skulle hun få det med seg da.... Attpåtil hadde hun ikke med seg penger og ville overføre beløpet (etter av tv var hentet (selvfølgelig..). Jeg sprakk bra ja (kjenner jeg blir forbannet igjen, hehe).
ippemo får augustbaby Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Gleder_oss, du må fullføre historien! Hva skjedde så? Du sprakk og...? *venter i spenning* =)
Makko med to små gutter Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er vel kanskje en av de få her som syne det må være ok å spørre om det er mulig å få klærne tilsendt (self. mot at mottaker betaler porto), men da må man også ta nei for et helt ok svar! Veit ikke om jeg synes noe om den "det er så synd på meg" holdninga da...
mor_til_2_84 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2008 Det er helt greit å spørre om å få det tilsendt. Men syns jo det egentlig er unødvendig å spørre når det står i annonsen at man henter det hos meg. Og det var det forsøket på så å spille på min samvittighet som irriterte meg mest..... Har flere ganger fått gratis ting tilsendt jeg. Men da har det ikke stått noe om det i annonsen på forhånd, og jeg har såklart betalt forskudd på porto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå