Gå til innhold

Hvilken prevansjon tenker dere bruke etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på spiral, men kan svært lite om dem..

Finnes det ikke 2 forskjellige spiraler? Og hvor lang tid etter man har tatt den ut, går det før alt blir normalt igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente prevensjon! :P

Skrevet

Jeg skal bruke hormonspiral. Håper å få satt den inn på 6-ukerskontrollen.

Gleder meg til å kunne gå i flere år uten å tenke på prevensjon:-)

Skrevet

Hei. Hører forsåvidt til på Din Baby jeg da men greier ikke løsrive meg fra BIM :-) Jeg satte inn spiral 7 uker etter fødselen. Har hatt den i 5 uker nå og det går forsåvidt greit... Fått de beste bivirkningene jeg da... Vektoppgang og skikkelig blid i perioder....(not) hadde endel vondt i korsrygg og bekken første uka, men det har gått over. Men det gikk greit å sette den inn. Jordmor sa at det er så greit etter fødsel for det er ikke helt lukket da, og skal ikke kjenne noe til det da. Jeg tror min heter levanova (??) Har ikke fått mensen enda, så da holder den seg forhåpentligvis borte også. Men blødde ganske mye første 5 dagene. Tror virkningen går ut samtidig som man tar den ut. På samme måte som at den virker fra man setter den inn.

Skrevet

her kapper gubben strengene, så da slipper jeg å tenke på det;0)

Skrevet

Tror det blir hormonspiral her.

Mannen min snakker om å sterilisere seg,men jeg vet ikke når..

Skal hvertfall ikke ha flere barn vi.

Skrevet

ceracette (slik det skrives?). Har fin erfaring med de jeg:)

Skrevet

Har dårlig erfaring med Cerazette og får litt noia av de ulike spiralene, så her blir det enten en annen type minipille, sterilisering av noen eller "flaks". Ikke krise om det skulle komme en 3. baby, men tror vi klarer oss lenge med 2 :o)

Skrevet

Jeg vurderer enten p-stav eller hormonspiral, skal sjekke hvilke bieffekter p-staven har først.

Hadde hormonspiral mellom graviditetene og var kjempefornøyd, eneste var at sambo kjente trådene fra spiralen noen ganger når vi hadde sex.

Jeg satte inn spiralen ca 6 uker etter fødselen og den hjalp meg til å få ut rester av fosterhinna som satte igjenn. Blødde derfor noe en stund til etter men etter det blødde jeg nesten ikke noe før jeg tok den ut.

Da jeg tok den ut fikk jeg en menstruasjon ca 5 uker etter så ble jeg jammen meg gravid med en gang :-)

Skrevet

Jeg skal ikke bruke noe ting.. Her blir det bare kondom på oss..:)

Skrevet

Brukte hormonspiral før jeg ble gravid og kommer til å bruke det igjenn etterpå... Ble fort gravid etter at den var ute sist :) alternativet er psprøyte, men da kan det ta lengere tid å bli gravid igjen så den tror jeg at jeg hopper over denne gangen :)

Skrevet

Samme som Cindy her, bare kondom :o) har brukt det i mange år, så det synes jeg er greit egntlig.. Likte ikke å gå på piller, og glemte noen ganger også..

Skrevet

Da blir det å finne fram igjen Ladycompen.

Aldri mer kunstige hormoner her i allefall.....

Skrevet

Jeg tror jeg skal gå på p-piller igjen. Syntes det er veldig greit og jordmor viste meg noen man kan bruke når man ammer, men husker ikke navnet.

Spiral syntes jeg virker rart og er ikke noe for meg tror jeg ;) Tanken på et fremmedlegeme der inne, men har hørt mange som er veldig fornøyd med det. Og man tenker vel ikke akkurat på det sånn etterhvert.

Skrevet

Har også tenkt på ladycomp..

Har ikke lyst å proppe meg full av hormoner og slikt.. Blir så fæl av det :P

..Men er ikke de ganske dyre da?

Skrevet

Sterilisering, tror jeg:-) 4 er nok...

Skrevet

Jeg tenkte å få satt inn en kobberspiral på 6-ukerskontrollen. Kobberspiral er billig og jeg har ikke lyst å bruke over 1000 kr på hormonspiral når vi kanskje skal prøve på en til ett år etter førstemann. Når jeg er ferdig med barn, skal jeg definitivt ha hormonspiral.

Skrevet

her skal mannen til pers!!! ikke flere unger på oss nei...dette blir 5 barnet og 6 svangerskapet,kjenner det på kroppen nå ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...