Gå til innhold

KAN DERE MED PCO VÆR SÅ SNILL SE HIT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en jente på 22 år

Fikk menstruasjon når jeg var ca 13. Var mye plaget med store blødninger. Begynte på p-pillen yasmin når jeg var ca 15 og gikk på de til jeg var 21. Månedene gikk og jeg fikk ikke tilbake mensen. Litt over et halvt år etter hadde jeg fortsatt ikke fått den tilbake og legen ville sette meg på hormonkur. Men da var jeg gravid så det ble selvfølgelig utelukket. Men jeg hadde ikke vært gravid så lenge, knappe 2-3 uker. Under graviditeten ble jeg plaget av uren hud, spesielt rundt munnen. Dette ble verre og verre. Hadde aldri vært plaget av uren hud før så det slo meg hardt. Nå er gutten min 10mnd (har ikke ammet på 2 mnd) men jeg er fortsatt veldig plaget med uren hud. Kviser som hovner opp i ansiktet. Kan være bra en periode, men så får jeg plutselig et par kviser som er der leenge. Har gått til hudpleie i flere mnd men ser ikke forbedring. Klemmer ikke men blir arr av kvisene når de går tilbake uanset:/

Har alltid vært plaget av mørk hårvekst på overleppa og hår på hender å føtter. Kan også nevne at jeg i flere år har vært plaget med luft imagen også. Slet for et par år siden med depresjon og angst. Dette har blitt myyyye bedre selv om jeg fortsatt har mine dager.

Tror dere jeg kan ha pco? vet virkelig ikke hva jeg skal se etter lenger og begynner å bli ganske deppa av utbruddene i ansiktet som dukker opp i tide og utide.

Vet at mange med pco ikke har lett for å bli gravide, men jeg ble jo det..

Tuuuusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan jo bli plaget med kviser, trenger ikke bety at du har PCO for det. Men muligheten er jo der. Jeg kan ikke fortelle deg om du har eller ikke har PCO, det må avgjøres med innvendig UL av eggstokkene og blodprøver.Men uannsett så syns jeg ikke det høres ut som om du er så hardt anngrepet ihvertfall:)

Skrevet

Jeg har det og har to barn. Mistet hvertfall ett i spontanabort en mange år før, men pga en ulykke)

Snakk med legen din, og be om å få tatt en ultralyd. Jeg fikk svaret mens han tok ul på meg.

Jeg lever enda med mine kviser, til min store irritasjon. Jeg vil fjerne eggstokkene, men kommer ann på når jeg tørr å operere. Jeg er ikke så veldig glad i sykehus og slike ting. jeg har vondt pga dette, så derfor jeg vil ha de bort, og min mann kan ikke få flere barn så jeg har igrunn ikke bruk for de....... vil bare ha vekk smertene og slutte med smertestillende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...