2pluss1engel Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 det er så masse debatt om at det er mye tryggere for barn å sitte i bakovervendt sete i bil. hva gjør dere, og når snudde dere barnet/barna til framover? syns det ble så trangt og vondt med barnets ben når de satt bakovervendt etterhvert som de ble større jeg...
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Vi har ei snuppe på 2 år og 3 mnd, hun sitter bakovervendt fortsatt, noe som for meg er en selvfølge. Frøkna her i huset er ganske lang for alderen men hun har fortsatt veldig god plass til bena! Skal sitte sånn hvertfall et år til har jeg bestemt. Du sier at du synes det ble så trangt og vondt for barna, var det de som sa det eller var det bare noe du syntes det så ut som? Vi har flere i vår familie som mener at det er så synd på datteren vår som må sitte "gal" vi og ha bøyde knær i bilen, men hvem sitter egentlig med bena rett frem når de kjører bil? Datteren vår sier heller ikke noe på å sitte den veien så da snur vi henne selvfølgelig ikke. Jeg mener også at det er bedre at de sitter litt trangt med bena og at man tar flere pauser på lange turer enn at de skulle dø eller bli alvorlig skadet i en ulykke..
enigma Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Ja! Jenta vår er tre år og eldstemann satt også bakovervendt til han var tre. Går helt greit, så lenge ikke andre sier at "stakkars deg som må sitte sånn..."
yasmina Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Her sitter beklageligvis begge barna fremovervendt, men vi har ikke noe valg, De selger faktisk ikke bakovervebdt sete her nede:( Kun babysetene som er bakovervendt her. men er enig med de to andre her at boeyde ben er virkelig ikke et problem, barna bryr seg ikke, er kun foreldrene som syns det ser ukomfortabelt ut. Hadde vi bodd i Norge hadde ungene sittet bakovervendt til mellom 3 og 4 aar. Ikke snakk om noe annet !
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 snuppa vår (9 mnd) sitter bakovervendt ja.. =) kjøpte d be safe izi combi setet vi, når vi syns babysetet ble for trangt, å er veldig fornøyd med d.. =) har en bil med kjempesvært baksete, godt med beinplass for dem, så ungene får sitte bakover så lenge som mulig... =)
snehvit77 Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Tulla vår på 11 mnd sitter bakovervendt, og turboprinsen på 3,5 år sitter forovervendt. (han ble snudd for ca 1 år siden)
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Her skal begge barna sitte bakovervendt til minst 3 år med mindre de skulle bli veldig bilsyke av det. Er mye som må ofres, har nettopp solgt drømmebilen for å kjøpe en Audi A6 stasjonsvogn for å få plass til 2 bakovervendte seter uten at det skal gå utover komforten. Sikkerheten til barna er tross alt det viktigste, og om barna dine sitter med bøyde bein er en bagatell i forhold til forskjellen på framovervendt/bakovervendt i en kollisjon. Har forresten også DVD spiller montert bak nettingen i stasjonsvognen for å lengre turer til å gå lettere.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Jenta vår på 3 sitter nå fremovervendt og har gjort det siden hun var noe over 2. Jeg anså det som en risikominskende faktor å snu henne da stressnivået inni bilen bare økte på ettersom misnøyen hennes med å sitte bakover økte. Jeg vet at det beste er at de sitter bakover til de er både 3 og 4, men mye er en vurderingssak også. Sjansen vår for å kræsje har sunket litt nå når ikke mor og far er uoppmerksomme fordi det sitter en 2åring i baksetet og bæljer.
ippemo får augustbaby Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Selvfølgelig sitter han bakovervendt! Lillegutt er 2.5 år, han er 97 cm lang og sitter bakovervendt. Slik skal han sitte til han er fire år.
Trollkatt Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Sønnen min blir kjempebilsyk av å sitte bakovervendt, så han har vi dessverre måttet sette i forovervendt sete. Er ikke så veldig trafikksikkert å ha en unge som plutselig spyr overalt, uten at man kan følge med eller hjelpe til. Datteren min satt bakovervendt til hun måtte bytte til større sete, da hun var ca 3 år.
Edelweis Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 jenta mi sitter forovervendt. hu er 20 mnd nå, har gjort det siden hu var året. setene i bilen vår tippet oppover, så hode hennes hang jo i fanget. men det som var hovedårsaken var at det var en kamp å kjøre bil hver dag.. kamp mot bilsyken å en vrælende unge. men nr 2 skal få sitte lengre da. =) så lenge det går bedre.
Pysjen Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Vi kjøpte forovervendt sete som bilsete nr2. Så gutten min har sittet forovervendt fra han var ca 7 mnd.
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Han sitter bakovervendt, og skal sitte sånn i alle fall et år til (er 21 mnd). Da kjøper vi kanskje et forovervendt sete når lillebror tar over storebrors sete.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Gutten her i huset måtte vi snu forover når han var rundt 16-17 mnd fordi han bare vrælte og ble dårlig. Det gikk ut over sikkerheten da vi ble stresset av det og en unge som kastet opp og ikke fikk puste... Nå er det mye bedre å kjøre, skulle selvfølgelig ønske han kunne sitte bakovervendt enda men sånn er det nå ikke
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Jeg må bare spørre dere om hvorfor dere kjøpte det?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Selvsagt bakover til 3 år...
Bea81 Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Så klart sitter han bakovervendt, og det skal han gjøre lengst mulig. Han får ikke sitte på med noen som har framovervendt sete en gang.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 min sitter bakovervendt, og han er nå 2,5år. har ingen planer om å snu på en stund ennå=)
Sauen Shaun Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 Gutta her er straks 3 og 5 år og begge sitter framovervendt. Babyen skal selvfølgelig sitte bakovervendt så lenge det lar seg gjøre.
cecilie stolt mamma :) Skrevet 9. juli 2008 #20 Skrevet 9. juli 2008 her sitter gutten bakovervendt, og det kommer han nok til og gjøre så lenge han ikke klager over det. men vi bruker ikke så veldig mye bil heller da vi har gangsvstand til det meste, til og med jobbene våre er i gangavstand
M by M Skrevet 9. juli 2008 #21 Skrevet 9. juli 2008 Datteren min er 3 år og hun sitter forovervendt. Hun er så lang at hun satt med knærne oppi brystet på slutten i BeSafe- setet som var bakovervendt, så vi byttet når høyden og vekten passet til det. Prøvde forskjellige seter i butikken ved å sette henne oppi de for å se hvilket som ga den beste støtten til hele barnekroppen og endte opp med et annet fra BeSafe som vi er kjempe fornøyde med. Hun sitter støtt og godt og finner en god sovestilling i det. Så får folk bare hyle i vei om det så mye de gidder å bruke tid på det ;-)
Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp Skrevet 9. juli 2008 #22 Skrevet 9. juli 2008 Gutten min er 1,5 år og han er 94 cm lang så jeg måtte snu han når han var 9-10 mnd, da var han lengere enn de fleste andre unger på 1,5 år.. vært lang hele veien, så han fikk rett og slett ikke plass til de laaaaange bena sine den veien.. og vi har en stor audi stasjonsvogn..
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. juli 2008 #23 Skrevet 9. juli 2008 94 lang? Det var en lang gutt ja Min på 4 er 100 cm... Helt utrolig hvor forskjellige de er
Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp Skrevet 9. juli 2008 #24 Skrevet 9. juli 2008 Ja helt sant Litt slitsomt ettersom mange forventer at han kan prate osv. De i barnehagen trodde han var over 3 år .. da var han 1 år og 3 mnd og på besøk i den nye han skal begynne i nå i august.. 55 cm ved fødsel og bare vokst i rakettfart siden det.. Nå er ikke vi lave vi heller da.. jeg er 180 og gubben 188. Nesten ingen i familien under 180 og mange over 190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå