BergensBerta*gullgutt* Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 noen som har tenkt en litt på det?noen tips om andre ting enn p-pille hvor tidlig kan man begynne på pillen igjen? jeg vil ikke ha to tette! så vurderer sølibat ;+)
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har visst svar til deg på det meste i kveld Anbefaler hormonspiral. Den kan sitte i flere år og tas ut den dagen du ønsker å bli gravid igjen.
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 ja høres ut som du kan dine ting ser ut som vi kan møttes på føden snart og.. men kan denne settes inn med en gang etter fødselen? vet eg må vente en del uker så blødningene gir seg, men etter det liksom? stoler ikke på amming som prevensjon.. mangen som går på smell der..
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Takk for tillitten Jeg tenker på å få satt den inn i forbindelse med 6 ukers kontrollen. Anbefaler deg å få en henvisning fra fastlegen din og ta kontroll og innsetting hos gynekolog, anbefaler Petter Lossius, han holder til ved Torgalmenningen. Amming er ikke prevensjon
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Min kjære mann skal sterilisere seg:)) Så jeg får satt inn hormonspiralen i mellomtiden:) Nr 4 dette så det holder plenti nå) Men de anbefaler ikke å sette den inn etter 6 uker,legen min sa han ville vente litt lengre slik at alt er på plass å sånn først:)
Julistråle Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har vurdert hormonspiral og synes det høres ut som en veldig grei løsning. Men vi ønsker oss en til (sier jeg ihvertfall nå før vår første kommer:)) med ca 3 års mellomrom. Er det da "tullete" å sette inn hormonspiral for 2 år? Virker så greit å slippe de pillene...
Limlamli Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Jeg hadde hormonspiral etter forrige fødsel. Husker ikke helt når jeg satte inn den, men det var ikke lenge etter jeg slutta blø. Men det er vel som det skrives her at det må vurderes individuelt. Er veldig fornøyd med spiralen. Hadde så godt som ingen blødninger, ingen menssmerter og jeg ble gravid mindre enn en måned etter jeg tok ut den. Jeg hadde den ikke i i 2år en gang, å syns ikke det er tullete. Om man regner etter så blir det sikkert endel dyrere enn piller da, men det var helt klart verdt det!! Skal sette det inn så fort som mulig etter denne også Anbefales på det sterkeste!!
Hikken Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har også tenkt å sette inn hormonspiral (gikk på p-piller før og her sitter jeg :-P), men lurer litt på hvor lang tid etter at man har tatt den ut igjen tar det før man kan bli gravid igjen? Er det sånn som med sprøyta at det kan gå opptil to år, eller blir kroppen "klar" igjen med en gang?
Hikken Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Never mind, fant dette på doktoronline.no :-) Mette Moen, Gynekolog svarer: Effekten av hormonspiralen er ute av kroppen etter få dager, så du behøver ikke å fjerne den før du ønsker å bli gravid.
Limlamli Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Ja stemmer nok det. Tok ikke en måned fra jeg tok ut spiralen til jeg var gravid
Mamma mjaua Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 jeg skal bruke minipiller. har ikke lysst å stikke noe oppi der:P den kan man bruke fra 6 uker etter fødsel, selvom man ammer:)
Makko med to små gutter Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Hva koster hormonspiralen? -som gubben sier, det blir uansett langt billigere enn å få en unge :-P Selvom vi begge tenker at vi skal ha fler, er det greit at VI har kontrollen på når... (iallefall nesten, brukte jo nesten et år på førstemann)
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Etter litt samtaler med jordmoren heller jeg mot hormonspiral, for den inneholder vist ikke østrogen. Jeg reagerte sånn på p-pillene, og de kan man jo ikke ta når man ammer heller. Minipille tror jeg ikke jeg orker, siden den må taes samme tidspunkt hver dag, og det med å ta den pilla i det hele tatt, har så dårlige assosiasjoner med det. hørte man kunne få satt inn hormonspiral 10-12 uker etter fødsel, så tenkte å få til det
1.gang84 Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 var hos lege på kontroll i dag der vi snakket litt om prevensjon. han nevnte en ny p-pille for meg som man kan ta selv om man ammer. som ikke gir mens og som det er meget lavt østrogen innhold i. det er også 12 timer slingringsmonn på tidspunkt man må ta pillen. kvinner i sverige er visst meget fornøyd med den, cerasette heter den. jeg vurderer denne som prevensjon i stedet for spiral som egentlig var alternativet jeg ønsket...
Ewinth Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Den nye pillen hørtes ut som et ok alternativ. Brukte minipiller mens jeg ammet sist, og det er jo ltit ekstra å passe på i og med at man måtte ta de omtrent på samme tid hver dag...
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2008 Dytter for å vite hva hormonspiral koster... min mor ble gravid på dette og jeg ble gravid på pillen, så for å unngå disse tette for oss fruktbare ser det ut som sølibat er et alternatvi;)
Hikken Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Mener å huske at hormonspiralen koster rundt 800 kroner, og hvis man har den i noen år er det slett ikke dyrt :-)
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 9. juli 2008 det var da ikke mye,, som en annen sa , billigere enn en unge hvertfall:) da ser det ut som eg hører med min kjære lege om dette for meg, 10 uker måtte vente alltså... Men sånn pratisk.. hvordan fungerer dette?`jeg er grønn
Hikken Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 Fant denne jeg, er like grønn som deg :-) http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå