Lillebror Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 for første gang i livet mitt har jeg fått hemorider....skal aldri le av det mere....hehe....det er kjempevondt,klarer bare å ligge.....i morgen MÅ jeg på apoteket å handle noe mot smertene og ubehaget...hehe
Silje`mor Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Tror Alcos-anal er den eneste salven man kan bruke når man er gravid. Fy-f... det gjør vondt!!! Har vært hjemme i to dager nå pga hemorider:(
Limlamli Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Doktern min sier jeg må kan bruke sheriproct- eller xyloproct-salve. Den xyloproct-salva syns jeg funker best. Men jeg har ikke prøvd alcos-anal. Men jeg er så plaget at jeg må bruke stikkpiller i tillegg som legen har skrevet ut til meg.
Gjest mooby21.juli:)*FØDEKLAR;)* Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Håper virkelig disse vil forsvinne etter ungen har kommet ut. For mine vil ikke komme vekk. De presses utover hele tiden og er på usiden. Ikke særlig pent eller behagelig!! Bruker alcos-anal, har brukt det i en mnd, men de vil ikke forsvinne. Men mine gjør bare vondt av å til da. Det er mest ubehagelig for meg å ha de der. Føler ikke at jeg blir ren eller får tørka meg skikkelig når jeg har vært på do. Jeg hater hemorider!!!
Limlamli Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Samme her. Bruker våtservietter jeg, det gjør ikke så vondt også føler jeg meg renere. Men har du snakka med legen din? Med stikkpiller kan du få de til å forsvinne. Å ikke for å være ekkel, men mine ble enda mye verre etter fødseln. Jeg hadde store problemer med både gå, stå, sitte å ligge i flere uker etterpå. Måtte ha flere kurer med stikkpiller før de forsvant. Denne gangen skal jeg ha med stikkpiller slik at jeg kan starte kuren umidelbart etter fødseln. Å bare et annet tips (dere har sikkert hørt det før) men hold avføringa myk, da går det litt bedre. Jeg bruker laktulose (avføringsmiddel), den holder det så mykt. Men mye fiber og vann hjelper mange også.
Gitte.venter barn nr.2 Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Jeg måtte til legen for å få fjernet den. Var ingen salve som hjalp. Viste seg at det var gammelt blod og det forsvinner ikke med salve eller stikkpiller.
Ferdig Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Scheriproct bør helst ikke brukes i svangerskapet (sjekk felleskatalog!) Alcos Anal fåes også som stikkpiller og dersom de brukes hver kveld, sammen med Alcos Anal salve gir det god effekt. Er ikke så grisete som den salven alene. Stikkpillene oppbevares ofte i kjølen på apotek så de må ofte spørres etter, men de funker mye bedre enn salve ) Er reseptfrie.
Lillebror Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2008 takk.....drar til byen nå med ET mål for øyet....blir jo helt tullete av dette hær...
Edelweis Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 jeg har bare prøvd kremen av alcos-anal. men ser at jeg nå skal til apoteket og kjøpe stikkpiller også. likså greit å vente til etterfødsel da. siden jeg da kommer til å trøkke så mye at det kommer ut nye igjenn da likevel.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 jeg fikk dette for første gang for en stund siden, leste rundt på nettet og det var noen som mente honning funket. DET GJORDE DET VIRKELI! alt forsvant neste dag, smør ett lag om kvelden, trenger ikke være så tjukt lag, vask det vekk om morgenen, om det trengs så kan dere gjøre det samme igjen kvelden etterpå.=) jeg brukte vanlig lynghonning=)
Småfolk Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Seriøst! Da må jeg prøve det i kveld. Har også åreknuter på kjønnsleppene, får vel klæsje på en dært der også da... Skikkelig stygt og ubehagelig. ( for ikke å nevne megaflaut, men jordmødrene har vel sett det før antar jeg). Da jeg spurte legen hva jeg skulle bruke så sa hun at det ikke var noe som hjalp... :-( "Får håpe de sprekker snart da" var alt hun sa... Jo, takk. En av hemoridene sprakk, men det kommer jo stadig nye. Er noe drit altså.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 prøv honning=) har brukt det to ganger, og virket supert begge gangen, ubekvemt me honning i rumpa da men, klissent. men fy flate det er godt når hemmoridene er borte.
Vitamin Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Gittte.venter barn nr.2: Jeg skal til legen å fjerne den også. Hvordan fjerner legen den????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå