♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 bærbar pc på fanget? den ligger ikke på magen men på beina. Er det farlig??? kom til å tenke på stråling osv
birrisj05.02.09 Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Man skal vel helst ikke ha verken pc eller mobil inntil kroppen. Men det skjer jo uansett. Og har du trådløst internett, så kommer det stråling bare du er i samme rom.
smilan Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Men nå blei je nervøs her.... Er det forskning som viser noe i forhold til det da??
birrisj05.02.09 Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 "Gravide advares mot å snakke i mobiltelefon. Egyptiske forskere har funnet ut at en ti minutters samtale kan skade fosterets hjerte. Strålingen fra mobilen øker hjertefrekvensen, men minker samtidig mengden blod som pumpes ut. For å avgrense strålingen, anbefaler det svenske Strålskyddinstituttet gravide å bruke hands free. Man bør bare snakke i mobilen der det er god dekning siden strålingen øker i områder med dårlige mobilforhold." Fant det i "gravid"-bladet.. Men, vi trenger jo ikke bli hysteriske, ingen kommer seg helt unna stråling. Men går an å bruke hands free ja. Husker ikke helt hvor jeg leste det om trådløst internett, men det er jo stortsett samme greia.. Og det kommer vi oss ikke unna uansett, det finnes overalt..
birrisj05.02.09 Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Men så noe annet fra akkurat samme bladet Noen hevder at gravide ikke skal ha mobiltelefonen i lomma eller oppholde seg i rom der det finnes stråling, for eksempel fra trådløse nettverk. – Jeg kjenner ikke til noen sikre data som sier at mobiltelefonbruk eller trådløst nettverk er fosterskadelig. Men sammenhengen mellom fysiske og kjemiske miljøfaktorer og svangerskapshelse er omfattende, sier prosjektleder Per Magnus ved Folkehelseinstituttet. Kari Klungsøyr, overlege ved Medisinsk Fødselsregister (MFR) mener at det finnes veldig lite forskning på risiko for gravide når det gjelder bruk av mobiltelefon. Det lille hun har funnet, tyder ikke på at fosteret påvirkes.
birrisj05.02.09 Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Stråling ved graviditet Hei, Jeg har et spørsmål angående stråling ved graviditet. Jeg har i det siste blitt usikker til stråling og hvordan dette kan påvirke fosteret. Særlig bruk av mobiltelefon, og jobbing med data maskiner. Har en jobb hvor jeg sitter med flere monitor skjermer daglig, kan dette skape strålingsfare for fosteret? Hilsen Usikker_gravid Svar: Igjen, så er det ikke så enkelt å gi medisinske svar. Det er mange som har meninger om dette, men det må heller ikke overdrives. Engstelsen i seg selv kan være negativ. Mobiltelefon på øret kan i hvert fall unngås i din situasjon. Og bruk kabel hvis du har trådløst nett. Dette er enkle tiltak som du har kontroll over.
birrisj05.02.09 Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 http://www.teknofil.no/wip4/wlan-straaling_farligere_enn_mobil/d.epl?id=13916 og denne sier noe annet http://www.idg.no/kunnskapssenter/nettverkTelekom/traadlosnett/article34282 De lærde strides.. En ny studie av Sinef viser at 15 minutter i mobiltelefon gir like mange farlige stråler i deg som 1 år med laptop! Så jeg hadde mye heller bekymret meg for mobilbruken..
Lykkelig-nr1 Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 I det samfunnet vi lever i er jo "alt" farlig. Det er stråling og trådløse nettverk OVERALT hvor man går, så egentlig spiller det ikke så stor rolle sånn sett om man siier med en lap top. Når det gjelder bruk av mobiltelefon har jeg hørt at det er bedre å snakke med mobilen mot øret enn at den ligger i lomma mens man snakker - altså lengst mulig unna den lille:) Uansett jenter .. i et samfunn med den teknologien vi har i norge tror jeg det er best å holde seg til moderate mengder når det gjelder både det ene og det andre:)
birrisj05.02.09 Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Stråling fra trådløst nettverk er UMULIG å unngå, hvis du ikke bor midt på Finnmarksvidda all by yourself da. Har naboen trådløst nettverk, så "rammer" det deg også.. i en by er det sånn stråling OVERALT, så er umulig å unngå. Og man kan jo faktisk ikke kutte ut mobilen heller.. kanskje begrense snakkingen litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå