eagle Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Pappa døde av kreft for 4 år siden,den sykdommen er forferdelig!! Nå har jeg vondt under den ene arma,kan ikke kjenne noen kuler eller noe,det er bare en vag smerte der hele tiden,å da tenker jeg på lymfekreft med en gang! Men da skal det vel kjennes kuler eller hva? Føler meg litt dum å gå til legen med dette,kan jo bare være at jeg har strekt meg eller noe,men det går liksom ikke over,har kjent det i14.dager nå. Det er vel ingenting,men ekkelt å gå å frykte det værste....
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Sjekk, sjekk, sjekk, og sjekk igjen. Vi ligger i dette øyeblikk på Kreftavdelingen på St. Olav, med samboeren min som har fått diagnosen du frykter. Han kjente ingen kuler, men hadde like fullt en svulst større enn en pc-mus. Ikke for å skremme deg, men en ting har jeg i alle fall lært - man skal ta kroppen sin på alvor.
ifie Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Gå til legen, du! Selv om det "sikkert ikke er noe" kan man jo bli syk bare av å gå rundt å engste seg! Skjønner godt at du blir litt ekstra bekymret siden du har opplevd det så nært, og det skjønner legen! Lykke til!
Vilja<3 Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 du er nok angsten som plager deg mest. Jeg mistet og min far for brått for 3 år siden pga blodforgiftning. Sliter med dødsangst og tror alt ubehag jeg føler i kroppen kan føre til blodforgiftning ( eller at det er kreft) Er utrolig slitsomt. Ta deg en tur til legen, si du er bekymret pga du har mistet din far. Nå har d kanskje lest om kreft her inne og, hjelper ikke akkurat på. Jeg tror du er frisk jeg:)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Er du veldig redd for sykdommen kan det gi smerter der du mest er redd for å få svulst liksom. Hvis du bekymrer deg går du til legen, mest trolig så er det ingenting. Men for å roe deg selv ned så er det bedre enn å gå rundt å være engstelig. Har selv hatt angst, var livredd for bukspyttkjertelkreft av alle ting en gang, og trodde jo jeg hadde det da jeg hadde vondt øverst i magen lenge, det som var svaret var at jeg fikk angst og derfor fikk jeg vondt der jeg var redd for å ha vondt. De gangene jeg ikke tenkte på det i det hele tatt var smertene borte.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Få det sjekka i hvertfall, så kan du i hvertfall puste ut om det ikke er noe i ettertid, eller i verste tilfelle får starta på behandling hvis det viser seg at det er noe. Selv har jeg akkurat vært igjennom nesten 2 mnd med uvisshet om jeg hadde brystkreft eller ikke, heldigvis så¨var kulene godarta ( tatt dem ut). Er sjeleglad for at jeg fikk det sjekka, i stedenfor at jeg lå kveld etter kveld å kjente etter og grubla og vrei meg.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Du er nok heeelt frisk kjære deg, bortsett fra litt helseangst Fikk det selv etter at min pappa døde og jeg var overbevist om at jeg hadde svulster og kreftceller både her og der :-S Lymfekreft var noe av det jeg trodde jeg hadde fått oftest, men når jeg tok opp dette med legen så snakket han lenge med meg ang dette med helseangst, hvor vanlig det er å få etter at man mister noen man er glad i på den måten og gav meg også litt fakta rundt dette med kreft. Vil derfor råde deg til å snakke med legen din Om du hadde hatt lymfekreft så ville du antagelig følt deg veldig syk..
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Etter å ha lest svaret mitt en gang til, må jeg legge til at jeg også tror du er helt frisk altså
eagle Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2008 Ja,jeg får bestille meg en time,for å få det ut av verden. Slitsomt å gå å tenke på dette! Takk for svar alle sammen:)
eagle Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2008 Tribal; hvordan merket samboeren din at ting ikke var som det skulle da? Ønsker dere masse lykke til framover,det er masse flinke folk på St.Olav som vil hjelpe dere,snakker av erfaring! Du må ikke svare altså,bare synes så synd på deg og vet hvordan det er å vente på svar med vondt i magen hele tiden!Prøv å vær positiv,det kan jo gå kjempefint!!! Tror nok ikke det er noe galt med meg,bare slitsomt å tenke på det hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå