Gå til innhold

Kan jeg si NEI til veiing?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et nokså anstrengt forhold til vekter og veier meg derfor aldri. Jeg har en tendens til å bli besatt av vekten min.

 

Kan jeg nekte å veie meg under svangerskapskontrollene? Vet fra de to andre gangene jeg har vært gravid at jeg blir tullete av vekten. Og jeg merker det godt selv om jeg får mye ødem.

 

Vil ikke veies denne gangen! Jeg er en gravid kvinne, ikke en slakteku som skal vurderes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du selvfølgelig, ingen som kan tvinge deg. Men lurt å følge med selv med tanke på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Ja, det vet jeg. Og man merker det jo godt når man hovner opp. Orker bare ikke den veiingen igjen:/

Skrevet

Vel jeg prøvde å si på en kontroll at jeg hadde veid meg hjemme (dette var 1time etter lunsj og hadde hatt i meg varm mat + 1.5liter væske), neida opp på vekta måtte jeg... så fra 2 til 3 kontroll ser det ut som jeg har gått ned i vekt...

Skrevet

Hehe;-)

Skrevet

Hm.. Det var merkelig...

Jeg bruker å veie meg hjemme om morgen, uten klær. Legen skriver opp det jeg sier når jeg er på kontroll. Syntest det er helt feil å veie seg midt på dagen, med klær, sko osv...

Jeg liker heller ikke å veie meg... Har gått opp 10 kg nå, uke 31, føler det er veeeldig mye... Så har jeg nok å gå på fra før også da, startet på 82 (!!) kg... Uff, ikke noe kjet nei :-S

Skrevet

Du kan jo gå på vekta uten å se ned? Evt der kg vises? Og si til legen(jordmor at du ikke vil vite det.

Skrevet

Ja det kan du. jeg har også et anstrengt forhold til å veie meg. ( slitt med spiseforsyrrelser tidligere) Jeg ble helt dårlig av å veie meg de to første gangene på kontrollen, etter det droppet vi veiingen. Legen visste om problemet mitt fra før, så det var helt greit.

 

Jeg gikk ganske så mye opp i vekt i svangerskapet (mye ødem), så sjekka vekta ei uke før jeg skulle føde. Glad jeg ikke sjekka den før, da tror jeg at jeg har fått et mye dårligere svangerskap.

 

Nå er jeg gravid igjen. Har ikke vært på første kontollen enda, men har ikke lyst å gå på den vekta.

 

Bare si at du ikke vil så trenger du ikke det. Det går nok sikkert bra:)

Skrevet

Jeg gikk opp hhv 23 og 19 kg=( Har lovet meg selv å ikke gå opp mer enn 15 kg denne gangen... hehe. Hvis jeg bare lar være å veie meg, så kan jeg kanskje innbille meg at det går:P

Skrevet

Jeg jobber på legekontor, og det går helt fint å gå gjennom et svangerskap uten å veie seg. Det eneste er at du må følge godt med selv, særs på slutten av svangerskapet. En tenkter da på plutselig vektøkning i forbindelse med svangerskapsforgifning.

 

Lykke til, ikke la veiing ødelegge et flott svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...