Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Har vondt i hodet stort sett hver eneste dag. Jeg har enda ikke tatt smertestillende av noe slag. Men har såpass vondt i hodet at jeg vet jeg ville bøttet innpå med paracet og ibux hvis jeg ikke hadde vørt gravid. Er 18+2 idag, og har hatt vondt i hodet daglig de siste 3 ukene ca. Skyldes det graviditeten? Hvor mye paracet kan jeg max ta en dag hvis det blir helt for jæ*** til og holde ut? Noen andre som har det slik? Er det andre måter å lindre enn smertestillende?
Lova Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes du burde førsøke å finne ut hva hodepinen kommer fra før du begynner å ta masse smertestillende. Høyt blodtrykk er det ihvertfall viktig at du får eliminert bort som årsak. Høyt blodtrykk gir ofte hodepine og det skal man ikke kimse av. Håper ikke du har det, men synes du bør sjekke det ut. Suerte!
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Høyt blodtrykk hadde jeg ihvertfall ikke på forrige kontroll for en uke siden. Da var det lavt sa jm. Er ikke sikker om jeg husker helt riktig, tror det var 100/50. Undertrykker var ihvertfall 50. Smertestillende er jeg forsiktig med til vanlig, og har ikke tatt noen ting til nå i svangerskapet. Vet ikke om dette er "nok" til å bestille ny time hos jordmor før neste time i slutten av månden... Mye rart man skal lure på som førstegangs, ja Takker for svar Lova!
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Hei hei!! Jeg er 17 uker i morgen og har samme problemet! Skal til legen i morgen og høre hva han har å si... helt grusomt å gå med og særlig nå når det er så varmt! Eg har tatt en halv paraset de dagene det er verst og når eg e på jobb. Vet det høres lite ut. Eg pleide å putte innpå med pinex og paraset før eg ble gravid. men nå har eg ikkje brukt det på 4 mnd så den halve pleier å funke. ellers hvis eg har muligheten går eg bare å legger meg, men passer på å ikkje sove mer enn en halv time, hvis eg sover lenger er hodepinene som oftest verre når eg står opp!
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 åsså har eg lest et sted at hvis man er mye plaget med hodepine under svangerskapet kan det tyde på at det blir gutt!!! Du kan jo gjerne ringe jm din. Men hvis du nevnte det for henne sist uke og hun ikkje tok det så tungt kan du sikkert vente. Så lenge det ikke plager deg så mye at du trenger sykemelding!
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Skal på ultralyd i morgen så får se om det er en gutt eller ikke Jeg har jentefølelse og tidlig ultralyd i uke 13 tydet på jente, men vi får se. Kan jo kanskje nevne det med hodepinen der også, hvis det blir tid. Fikk ikke snakket med jm om akkurat det sist.
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 kan nevne det for de i morgen ja. Det ville eg ha gjort! Hvis ikke ring å få ny time til jm!!! Lykke til på UL i morgen! Og skriv et innlegg på hva det blir! Er så nysgjerring;)
Nagilimia Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Du kan se et innlegg jeg posta: http://www.barnimagen.com/forum/thread/138158185 Jeg har fortsatt hatt vondt i hodet. Legen, jordmor og sykehuset har sagt det er helt ok med paracet og jeg kan gjerne ta to stk. Desverre er det ofte at jeg har tatt smertestillende uten effekt og da føler man seg litt dum som har utsatt kroppen for smertestillende. (men som du sikkert vet må du ikke ta ibux, bare paracet er ok). Det som hjelper mest nå er faktisk hodemassasje... var hos frisøren her om dagen. Hun så jeg hadde vondt i hodet når jeg satt der, og lurte på om jeg ville prøve en hodemassasje. Det var herlig og hodepinen forsvant. Når jeg kommer tilbake fra sørlandet skal jeg prøve denne Bowen-teknikken som blir beskrevet i linken over her.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Tusen takk for svar, Neptunia. Håper både du og jeg blir kvitt hodepinen snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå