Gå til innhold

hvordan føles spenningshodepine ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt litt vondt i hodet i hele idag, føles som det kommer fra nakken / kjeven .. gjør vondt på sidene av hodet , som stråling fra nakken.. og noen som vet hva som kan lindre dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sakte ruller hodet fra side til side med haken ned på brystet kan du kanskje få strekt ut litt. Du må være forsiktig og rolig når du gjør det.

Du kan også prøve å stå oppreist og strekke armen og hodet fra hverandre, hvis du skjønner.. press armen ned mot gulvet mens du lener hodet mot siden (høyre arm og hodet mot venstre, eller omvent). Da skal du kjenne at det strekker i nakken og ut mot skulderen.

Jeg er overhodet ingen profesjonell på området, men det virker på meg! :)

Kan være lurt å drikke et glass vann også. Kan få vondt i hodet om man drikker litt lite.

Skrevet

For meg kjenner jeg det relativt svakt i nakke og skuldre. Jeg får lyst til å masere på min egen nakke. Det kjennes som et slaks overtrykk i hodet. Jeg får problemer med å fokusere blikket, får løs mage og kaster ofte opp. Balansen blir dårlig, jeg fryser og puster ofte raskt og grunnt.

For meg er det heldig vis slik at jeg kan stoppe det med to Ibux hvis jeg tar dem tidlig nok. Om "annfallet" får bygget seg skikkelig opp er det værre å bli kvitt. Ro søvn og tid er det som må til for meg.

Heldig vis varer ikke mine annfall mer enn 12-24 timer selv om de ikke blir behandlet.

Skrevet

jeg sitter mye ved dataen også, så det er jo ikke bra for nakken.. Når jeg strekker på meg hører jeg at det "knirker" i nakken på en måte. har gått til kiropraktor før , har slitasje på nakken. men var ikke så flink til å følge opp behandlingen, siden det ble såå dyrt 3 ganger i uken , 300 kr pr time :(

Skrevet

Jeg sliter med spenninshodepine/stresshodepine. Og når det er som værst må jeg ty til smertestillende. Tar da en paralgin forte + 1 ibumitim. Smeretene går fra kjeven og opp i tinningen. Tar meg selv i å stramme kjeven når jeg stresser:( Kanskje meditasjon eller yoga hadde vært noe;)?

Skrevet

Samme opplegget som hun over her...Men her må jeg ty til somadril for å få roet ned..:/

Skrevet

Har slite med det i over 20 grunna skeiv rygg og mega stramme musklar i nakken og nedover ryggen. Eg blir kvitt smertene hvis eg finner den rette muskelen, noko eg har blitt flink til over tidenes løp, og presser/maserer på den, den kan sitta ved skulderbladet eller opp i nakken, er veldig variert det der kor den kjem frå hos meg.

Det som er problemet er at så fort eg sluttar eller slepper taket på den muskelen så kjem smertene tilbake. Det beste for meg er å legge meg slik at eg får kvilt godt ut i rygg og nakke, finna ei stilling som du kjenner at du slappar av i og at det slepper taket.

Brukar fint lite smertestillans eg for eg er så vant med det at det er noko eg må leve med, blir bedre hvis eg trener så eg burde komma i gang med det men nå jobbar eg så mykje at eg ikkje har tid. Er fint lite eg kan gjera med saken eg da, må bare få retta opp holdningen og trena muskelane så blir eg bedre med ein gong...........må bare finna tida gitt hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...