Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Har visst et veldig tomt jernlager. Glemte å spørre legen om hvilken jeg burde ta. Sist jeg gikk gravid ble jeg veldig forstoppet av jerntabletter, så vil helst unngå det igjen. Hemofer, er den grei ?
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Var hos legen i går og han anbefalte med Hemofer da jeg sa at hele systemet mitt stopper. Står på pakken at vi gravide burde ta 2-3stk men legen sa jeg burde prøve med en først og heller øke om det gikk bra, en er i alle fall mer enn ingenting
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Lege og jordmor har sagt 2 hemofer pr dag til meg..liker de godt..er ikke så sterk for magen...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 legen min anbefaler sånn som man får kjøpt på daglivare. sånn som man drikker er vist en brun flakse inni i et papp hylster med masse bær på. for jerntabletter kan lett gi forstoppelse...
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Det finnes noe som heter Floradix, flytende. Gir ikke forstoppelse, for det er frukt og bær i den..... Fikk anbefalt den på føden da jeg hadde mistet mye blod og ikke ville ha blodoverføring.. Hvor lavt er jernlageret ditt??
Leen Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 i tillegg kan du frotse i jordbær...masse jern i de. Jordmor sa jeg hadde en god unnskyldning til å spise jordbær hver dag...
!!!! Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Jeg spiser (og fikk anbefalt) Nycoplus sin Ferro Retard 100mg Jern(II) sulfat. Det er 100 tabeletter i boksen. Små tabeletter som er enkle og svelge. Tar en om morgen og en om kvelden. Ikke antydning til forstoppelse.
tinemor82 Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 den ferro retard 100mg tok jeg også en stund, helt til jeg begynte å kaste opp av den. Rare greier. Tar amino-jern nå
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Hei. Jeg har tatt amino-jern i vel en måned no og har ikke merket noen bivirkninger.. jormora sa at den norske jordmorforening anbefalte denne siden den hadde lite bivirkninger.. selger den visstnok kun på utvalgte apotek.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Jordbær spiser jeg en kurv av hver eneste dag faktisk. Vet ikke hvor lavt jernlageret mitt er, annet enn at det visstnok var veldig lavt, men at Hb var fin. Jeg orker ikke forstoppelse.
linko Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Jeg måtte begynne med jern etter jordmor-timen i går, og fikk anbefalt amino-jern fordi denne ikke påvirker fordøyelsen.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Hvor selges denne amino-jern, da ? Har ikke lyst til å dra innom en haug med apotek, hvis det bare er utvalgte apoteker som har det.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 hm,har tatt de gravi vitaminene hele svangerskapet + triomega for kvinner,har ikke hatt noen problemer:)
Maiblomst Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har prøvd litt forskjellig. Bare hemofer gikk ikke for min mage, men tok etterhvert en hemofer + floradix. Det funker bra for meg :-) (Etter anbefaling fra jordmor)
stratosen_er mamma_ Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 vil bare si at jeg prøve hemofer og jernlager mitt gikk ikke noe opp i det hele tatt...for man må ta ganske mye hemofer for at d skal d....nå bruker jeg ferromax og det ser ut som at den virker godt for jernlager mitt stiger igjen...og jeg har også hatt problemer med treg mage før graviditet men ikke merka noe på at d er forandret etter at jeg begynte med ferromax....men går jo an å høre på apoteket også
M&guttane Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Jeg kjøpte Amino Jern på vitus apoteket. Brukt det i lang tid nå og har ingen problemer med treg mage.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 leverpostei, røbetter, brunost, spinat. disse inneholder mye jærn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå