Gå til innhold

Haster!!trenger gode råd ang 2 åring..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke lenger hva vi skal gjøre med 2 åringen vår.ei jente med skikkelig temperament.hun tror hun skal bestemme selv.vi har problemer med å få lagt henne på kveldene.til duppen er også et problem.sambo er litt vel litt for svak synes jeg..sitter oppe på rommet med henne i timesvis før hun til slutt sovner,ellers sitter han i trappa klar for å springe inn til henne.den tålmodigheten hans misunner jeg.nå har han i det siste begynnt å kjøre turer med henne for at hun skal sove dupp en times tid,da sovner hun kjapt,men at det skal være nødvendig å kjøre bil i en times tid rundt om pga dupp er jo for jævlig.selv går jeg høygravid,venter fødsel snart,å jeg er så sliten og lei,å tålmodigheten er i tynneste laget når hennes humør snus bare ved et knips.hun raser skikkelig,legger seg i bakken på hyler,det nytter ikke å snakke til henne i det hele tatt.at en to åring skal være oppe til ti,elleve tiden er helt sykt synes jeg.det blir ingen voksentid lengre.og snart kommer en nyfødt inne i bildet,med nattevåk å greier,hvordan skal det bli??

trenger virkelig noen gode råd for hva vi skal gjøre for å kunne bare legge henne ned,å hun skal forstå at nå er det natta,dermed basta..hjeeeeelp!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet med mi jente på 2 år,får henne ikke i seng på kvelden.Hun har ikke sovet i dag,og driver fortsatt på her.Har prøvd å legge henne i et par timer allerede.

Samme med sinneutbrudd,hun kaster seg i gulvet og det nytter ikke å prøve å få kontakt.Lar henne bare rase fra seg,jeg..

Skrevet

Slutt med duppen på dagen så blir det nok enklere å legge henne på kvelden.

Her slutta storesøster med dupp da hun var 2 år.

Skrevet

Enig med 1marikylling. Kanskje det er på tide å slutte med soving på dagtid:-)

Skrevet

En ting slo meg iallfall, kutt ut dagduppen!

Det kan virke som hun trenger den de første dagene, men etter det du skriver høres det egentlig ikke slik ut.

Skrevet

Ja vi vurderte det,å prøvde det ut et par dager bare,men virket som hun tydelig hadde behov for det.merker utpå dagen at hun blir veldig trass.gjør alt hun ikke får lov til,nytter ikke å si noe som helst da,og da tåler hun veldig lite før hun blir sinna igjen..skal vi prøve å være hardere på det da?å holde henne våken istedet å legge henne tidligere istedet?

Skrevet

De aller fleste barn som slutter å sove på dagen har en periode der de er ganske sure på ettermiddagen fordi de er trøtte. De må på en måte vennes av med det.

Angående sinneutbrudd etc - velkommen i klubben.

Skrevet

Tror det er en overgangsfase,vi driver med det samme her.Og når det er sovetid prøver vi å finne på ting så hun ikke sovner.

Skrevet

jeg har en på 2 år og 4 mnd.. har stort sett kutta ut dagsovinga... han sovner da tvert når han legger seg... sint for ingenting er han igrunn uansett for tiden... griner med engang han ikke får det som han vil,.. blir snart sprø------------------

Skrevet

Dere må gi det litt lengre enn et par dager uten dupp, tar jo litt tid å omstille kroppen. Men det eat dere sliter med å fåhenne til å sove om dagen og kvelden er et tydelig tegn på at hun ikke trenger dagsøvnen.

Når det gjelder protesteringa generelt har det en navn: Trass, he he. Det er dessverre noe alle 2-åringer tester. Må bære være streng og ikke gi etter når dere først har sakt nei til noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...