2008-2012-2015engel-2016? Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hei! Er i uke 21. Og har begynt å lure på om jeg lekker. Er vanligvis plaget av mye utflod, men de siste dagene har dette vært mere blankt. Ikke så veldig mye og stortsett etter do besøk. Er dette noe jeg bør få undersøkt? evt. hvem skal jeg kontakte? (legen min er på ferie). Noen grunn til bekjymring? Var på ul i uke 17. Da var det nok av fostervann. Skal på ny ul i uke 24. Kan jeg bare slappe av til da?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Ring føden og hør hva de mener:-)
Nina_J Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Jeg får et støkk i magen hver gang jeg leser fostervann og lekkasje i samme setningen! Jeg har opplevd det selv. Jeg var i uke 18-19 da vannet gikk, jeg var ikke i tvil, og vi reiste direkte til sykehuset. Der ble jeg undersøkt med ul, men ikke tatt på alvor, og sendt hjem med en beskjed om at det var urinlekkasje. I de to neste ukene lakk jeg rosa vann, bare litt, men jeg måtte bruke truseinnlegg. Det vannet som kom da vannet gikk var blankt. Det føltes som mye, men på ulkontrollen var der mye vann ennå, det så vi jo alle. På de to ukene var jeg innom fastlegen min også, som heller ikke trodde det var fostervann, for det var ingen åpning der. Vi fant fosterlyden, og han var fornøyd med det. Men etter de to ukene begynte jeg å blø masse. Da reiste jeg igjen til sykehuset, og da var det tomt for fostervann. Lå i en uke på sykehuset, men gutten døde. Da var jeg i uke 23. Nå er det veldig vanlig å ha tyntflytende utflod, husk det! Så ikke ta sorgene på forskudd, men jeg ville ha sjekket om det er vann du lekker eller ikke. De kan ta en enkel test på sykehuset. Det er en sånn strips som viser om det er fostervann eller ikke. De tok den ikke på meg, men da visste jeg ikke at den fantes, men hadde jeg visst det, hadde jeg forlangt det! Ring føden, eller fastlegen din for å få henvisning til gyn.pol. Det er mest sannsynlig bare utflod, men som sagt, viktig å få sjekket det!
husmus &2 Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Hvordan vet man/kjenner man egentlig forskjell? Jeg har mye utflod, men så langt er jeg ganske sikker på at det er det, men jeg må innrømme jeg blir super stressa av å lese om så mange her inne som lekker fostervann
Tita&Tage Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Tja, hvordan man merker forskjell er ikke godt å si. Jeg er ihvertfall inkompetent der. Forrige fødsel startet med at jeg hadde fostervannslekkasje over flere dager. Var usikker på om det var det og dro ikke til jordmor før etter 3 dager. Da var det helt tomt for fostervann, og de fant rester av fostervann i skjeden. Fødselen ble satt i gang og de ville ha henne ut på null tid pga infeksjonsfaren. Resultat: Styrtfødsel med drypp. Nå var jeg på føden for en og en halv uke siden for sjekk. (Var da 26 uker på vei) Jeg syntes jeg hadde vannlekkasje igjen. Det kjentes ut som akkurat det samme som forrige gang. Men babyen lå med hodet ned og hadde en vannballong mellom hodet og livmorhalsåpningen. Dessuten viste stripstesten at det ikke var fostervannlekkasje. Litt flaut syns jeg, men likevel greit å få sjekket.
2008-2012-2015engel-2016? Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2008 Da har jeg vært innom føden. De kunne ikke finne noe lekkasje, HELLDIGVIS! Fikk tatt UL og dær va det mye fostervann Og alt sto bra til. Eneste litt høye pH verdier, men det er nokk fordi jeg er så plaget med sopp infeksjon. Så er såååå lettet.. Sist jeg var hos legen hadde jeg sukker i urinen og det var det ikke nå!!!! er så glaaaa. og ingen bekymringer lenger :)
husmus &2 Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Ringte du på forhånd? Så bra at det ikke var det da! jeg tok en telefon opp til føden (på riksen) og hun mente bestemt at fostervannlekkasje var det ikke. Altfor lite og altfor tidlig (er i uke 24), så det var hun helt ubekymret over. Jeg vet ikke helt. Det er jo ikke mye og voldsomt, men nok innimellom til å gjøre trusa fuktig. Noe jeg forklarte også. Kan ikke akkurat si at jeg ble så veldig beroliget men mest pga alt jeg leser her inne. Får se om jeg tar meg en tur i morgen uansett.
2008-2012-2015engel-2016? Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2008 Jeg ringte bare, og fikk komme med en gang. Ble tatt på alvor. Men helldigvis var det ikke noe. Ja, jeg hadde sikkert aldri dratt til føden hadde det ikke vært for det som sto på disse sidene. Så jeg er glad jeg reiser på camping ferie til helgen. Da slipper jeg å snike meg inn på disse sidene og få flere bekymringer på en lang stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå