edvina har fått en gutt Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 noen som vet om de går igjennom det skjema som en fyller ut før en skal på UL. Jeg er ganske tung og ønsker(flau) ikke å dele vekten/diskutere den når min mann er med. Skal på UL på haukeland og dette er et skjema en fyller ut i forbindelse med fødselen, som en skal levere på ul.
MintCondition Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Nei, du blir ikke veid eller spurt om vekt ifb med UL
Herkules Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Leverte ikke noe skjema før ul. Jeg kan ikke huske noen situasjon min vekt var oppe som tema når min mann var tilstede under hele forrige svangerskap. Det står jo på helsekortet og han hadde vel ansvaret for det et par anledninger så han hadde muligheten til å se på det, men ingen leger eller jm tok opp vekt når jeg var på ul eller før fødsel
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er blitt spurt om vekt en gang i løpet av svangerskapet og det var på første kontroll og da spurte hun om vekt før jeg ble gravid og skrev det på helsekortet. Ellers har jeg aldri blitt spurt om vekt, veier meg selv hjemme for føler jeg får mere nøyaktig vekt da (de bruker to forskjellige vekter på HS jeg går på) og skriver på vekta selv..
edvina har fått en gutt Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2008 men dette skjemaet da, leverer en det bare inn? De går ikke gjennom det?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Hu bare så på det og la det sammen med papirene mine, nevnte ikke noe om det..
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Jeg ønsket heller ikke dele dette, men når vi var på fødselsforberedende samtale på sykehuset her om dagen skrev jordmor inn alle data på pc. Selvom startvekt stod på helsekortet måtte hun spørre om dette stemte selvfølgelig. Så da ble den vekta røpet gitt. Syntes ikke det var noe særlig, men nå er det jo gjort. Ellers var han med på kontroll til den faste jordmoren og når jeg gikk på vekta der, sa jeg til jordmor "1 kg opp" og hun nevnte ikke noe om hva den aktuelle vekten var da.
Makko med to små gutter Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 -Min sambo var av en eller annen grunn med på første kontroll, der kom det jo opp. Jeg synes det var pinlig i starten, men etterpå var det faktisk helt greit... Som sambo sier, jeg veit jo hvordan du ser ut, så ingen hemligheter :-D
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har heller ikke lyst å dele med noen hva jeg veier, i værste fall lege/jordmor.. Men før jeg visste ordet av det sto sambo å leste gjennom helsekortet mitt etter første kontroll, ARGH!!
edvina har fått en gutt Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. juli 2008 tror jeg har funnet løsningen:) Jeg skriver det ikke på, dersom hun kommenterer det, sier jeg at det er litt privat og at jeg kan skrive det på etter mannen min har gått ut. Han synes sikkert det er rart, men han vet jeg er flau over det!!!!
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Da hadde jeg heller skrevet det på, og dersom hun begynner å gå igjennom skjemaet hadde jeg bedt henne hoppe over punktet med vekta. Dersom du ikke skriver det på er det jo myyye større sannsynlighet for at det kommer opp ;-) På St.Olavs i tr.heim kommenterte de ikke skjemaet mitt sist, de bare la det sammen med resten av journalpapirene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå