Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hun mente det bare kom av at hun og den forrige målte forskjellig, og ville at jeg skulle komme på kontrollmåling om 4 uker.. Fra fødsel til 6 ukerskontroll hadde det vokst 3,7 cm.. Og nå på 3 mnd kontrollen hadde det bare vokst 1,5 (!!!) cm.. Kjenner jeg blir helt stressa.. Hun mente det var heeeelt normalt at de var litt forskjellige mål.. Men, nå har dumme meg sittet og googlet meg frem til alle mulige grusomme tilstander som kommer av for lite hode.. Hun skjønte at jeg ble bekymret da, så jeg skal sjekke det om 1 uke igjen, med den vanlige helsesøsteren.. Slapp gudskjelov å vente 4 uker.. Må ellers si at babyen min virker frisk som en fisk..Ingen andre ting dom avviker fra normalen.. (Syntes i og for seg ikke at hodet ser spesiellt lite ut heller..) Hmm.. Så det er vel sikkert sant som hun sier?? Ok, trenger å bli roet ned her!! Fulgte ellers kurven på alt annet perfekt..heller litt over der da Andre med liknende erfaringer?? Hilsen nervøøøøøs mor..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Hodet til babyen min og hadde plutselig vokst litt lite mellom kontrollene, men jeg så selv at hs ikke målte på samme sted mellom hver gang, og da er det snakk om samme hs, så jeg bekymrer meg ikke når jeg så med mine egne øyne at hun måler forskjellig fra gang til gang! Merker selv på luer at hodet vokser, så det går nok bra,,,, men selvfølgelig greit å følge med på det til neste kontroll
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har det akkurat som deg. Hodet til mini hadde ikke vokst nok fra 6 ukers til 3 mnd kontroll. Legen vil se på det en mnd etter kontrollen. Er usikker på hva som vil skje etter det, hvis legen ikke er fornøyd med veksten. Sa de noe om det til deg på hs, HI? Jeg syns heller ikke hodet til mini ser spes lite ut, h*n er frisk og rask, smiler, "prater", spiser godt osv.. Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke bekymre meg...enda.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 I og med at det var en ny helsesøster som målte, mente hun at det var fordi henne og den forrige målte forskjellig.. Var ifølge henne ingen grunn til bekymring, og hun sa jeg kunne komme tilbake om 4 uker å måle på nytt hos helsesøsteren jeg vanligvis har.. Ettersom hun så at jeg ble bekymret ordnet hun time til meg, allerede neste uke, hos hs jeg vanligvis går til:) Så da håper jeg at målene blir "rett" igjen... Hun mente ganske bestemt at det ikke var noe å bekymre seg for Lett for hun og si;) )..Og fikk derfor ikke noe info om hva som evt ville skje videre.. Vi får satse på at alt er bra med de små tassene våre:)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Gutten min hadde bare vokst 3 mm rundt hodet på 2 mnd når han var rundt halvåret, men da var det også to forskjellige hs som målte, når vi da kom tilbake til vår faste hs ble veksten en helt annen. Normalt at de måler på forskjellige måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå