Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Vær ærlige nå. Snakker ikke om babyer altså.. Min på 20 mnd drikker vann og lett-/ekstra lettmelk stort sett, men får også juice/nektar og kuli av og til, eller smake litt iste, saft og brus ( to sistnevnte svært sjelden). Og hva driker dem til middag?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Mine gutter på 1år og 3år drikker noe sinnsykt mye vann. Ellers går det i melk. Om sommeren går det også en del saft. De har vel smakt juice også, men ikke den store favoritten. Til middagen går det mest i vann.
Gjest ->>- Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Stort sett vann. Av og til juice, te, kakao, milkshake eller smoothie. Vann til middag.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 jenta mi på 20 mnd får H-melk til maten, fordi jeg mener det er den beste melka for unger. ellers er det vann som tøstedrikk. saft kan hun få, og når vi kjører lange turer har hun fått sånn friskis flaske med eplesmak o.l. brus har hu smakt, og juice. middagen har vi som regel vann eller fun light alt ettersom hva vi spiser. i syden gikk det en del iste for å få i henne veske=)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Ja, jeg regne med noen kom til å svare d... HI
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Vår sønn er tre år. Hos oss er det vann eller melk. Søndager hender det vi skeier ut med Oboy til frokost. Innimellom kan vi servere litt juice. På flasker har vi aldri annet enn vann. Lørdagskvelden eller på turer får han friskis-flaske med juice-saft. Vi har aldri servert brus, men ved et par anledninger har han fått smake dette. Da kommer det ut igjen som en fontene. Brus er vondt!!!! Har naturlig nok ikke pusha på å smake på brus igjen. Alt er en vane, har vi tenkt. Brus er ikke noe vårt barn ønsker å få servert. Saft er ikke en del av vårt daglige "kosthold" så dette er ikke noe vi tilbyr utenom når vi har gjester. Vi er nok restriktive når det gjelder hva vår sønn får å drikke, men han foretrekker også vann eller melk. Jeg er ikke så glad i saft, jeg. Sier han, Jeg liker melk, jeg. :-) Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt når de i barnehagen er på tur og serverer saft som tørstedrikk. Vår sønn er ikke glad i saft, men ettersom alle andre synes det er så stas drikker han det og. Men hjemme ber han om å få vann isteden når andre får saft eller brus.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Vann, mme og melk. Får smake på det vi drikker også, men får det ikke til egen drikke.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Guten vår drakk bare vatn og litt morsmelk til han var nesten 2 år. Er sjølv plaget med mykje allergi så derfor amma eg han så lenge. Eg inntroduserte heller ikkje kumelk før etter fylte 2 år for å unngå evt. allergi/eksem, sidan han nok er meir dissponibel for det pga meg. Men han fekk melkeprodukter i form av bla yoghurt, sauser, graut. Då han var ca. 2.5 år fekk han saft, tidligare likte han ikkje dette. No når han nærmar seg 3 år går det stort sett i vatn og melk. Av og til saft, juice og kuli, men aldri brus, det liker han absolutt ikkje : ) Har 2 i barselgruppa som starta å gje brus på tåteflaske, så dei liker sjølvsagt brus...
*Andreapus* Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Har en sønn på 8, og han drikker vann, litt melk. Han elsker vann med agurk oppi.. Iskaldt vann som har vært i frysen, og vann med sitron biter i.. Han får liiiiitt brus på lørdagene.. Syns ikke det er såå ille og gi han et glass eller 2 med brus på en lørdag. Han liker ikke appelsin juice, men får en gang i blant eplejuice. han er heller ikke noe glad i oboi, eller iste-- Til middag er det vann
___ Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Mye vann, en del melk av ulik type, litt juice og saft, av og til kakao, brus (også light), milkshake, te, smothie ol. Vann til middag når vi er hjemme.
camilla^ Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Her drikkes det vann med isbiter i stort sett hele dagen. melk har de nesten bare til havregryn, av og til kakao om vi skal kose oss litt. Saft og juce drikker de lite av, men når det er som varmest ute går det mer juce enn vanlig. Godt med litt avveksling. Brus har vi en gang i uka ca, ikke alltid vi har det heller. men for oss er ikke det noe som er forbeholdt lørdag. Vi har det når vi vil kose oss. Vi er en sånn min/din familie. Så vi har en kosekveld når vi er samlet alle sammen. og kos kan bare være lasagn til middag og da er det deilig med brus til. (og vi er alle annen hver uke) Jeg er veldig glad for at vi kjøpte oss kjøleskap med vann og isbit maskin. det er tjent inn nå, og under ett år siden vi kjøpte det.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Gutten min på 4 liker ikke brus, og er ikke så stor på vann heller, selv om vi forsøker å pushe litt :-).. Han foretrekker eplejuice eller tynn saft. Melk drikker han til måltider, men synes ikke det er så godt å drikke melk alene.. Når de andre barna får brus i bursdager o.l. drikker han saft og synes ikke å plages av det..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Anonym 21.22 Hvorfor får de smake på deres, men ikke få det til egen drikke? Hvorfor la de smake i dete hele tatt, da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå